משפט

מלון הילטון בתביעת ענק נגד חברת הביטוח הראל

החברה שמפעילה את מלון הילטון בתל אביב הגישה לבית המשפט תביעה של כ-4 מיליון שקל נגד חברת הביטוח "הראל". הסיבה: הילטון הייתה מבוטחת בחברה ולאחר הנזק שהמלון ספג בקורונה הגיעה התביעה
מערכת ice |  2
מלון הילטון (צילום ויקיפדיה)
חברת תל אביב הילטון הגישה בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 3.6 מיליון שקל נגד חברת הביטוח "הראל", לטענת החברה שמפעילה את מלון הילטון בתל אביב ותובעת את הראל, התביעה היא על נזקים שנגרמו לה בשל מגפת הקורונה.
על פי הדיווח של ליטל דוברוביצקי באתר Ynet, תל אביב הילטון טוענת כי היתה מבוטחת אצל הראל, בין השאר בפוליסה לביטוח סיכונים ואובדן רווחים לתקופה שבין יוני 2019 לסוף נובמבר 2020. לפי דוברוביצקי, הילטון טוענת כי בטרם מקרה הביטוח, בגינו הוגש כתב התביעה, ביטחה התובעת את סיכוניה השונים אצל הראל במשך כ-12 שנים, "במהלכן שולמו על ידה דמי ביטוח (פרמיות) בגובה מיליוני שקלים".
 
בכתב התביעה אושר כי הראל אכן ביטחה את הילטון: "על פי תנאי הפוליסה, בין השאר, למקרה בו יגרמו לתובעת נזקים בשל אירועים דוגמת מגפת הקורונה. בפרוץ מגפת הקורונה, התקיימו התנאים הקבועים בפוליסה לתשלום בגין אובדן רווחים שמקורו בביטול הזמנות במלון, וכפועל יוצא מכך היה על הראל לשלם לתובעת, לפי הפוליסה, סך של מיליון דולר. למותר לציין כי ההזמנות במלון שבוטלו בשל המגפה עלו עשרות מונים על סך של מיליון דולר. הראל הואילה לשלם מחצית מהסכום המבוטח בגין ביטול הזמנות".
עוד נטען כי "על פי תנאי הפוליסה, בין השאר, למקרה בו יגרמו לתובעת נזקים בשל אירועים דוגמת מגפת הקורונה. בפרוץ מגפת הקורונה, התקיימו התנאים הקבועים בפוליסה לתשלום בגין אובדן רווחים שמקורו בביטול הזמנות במלון, וכפועל יוצא מכך היה על הראל לשלם לתובעת, לפי הפוליסה, סך של מיליון דולר. למותר לציין כי ההזמנות במלון שבוטלו בשל המגפה עלו עשרות מונים על סך של מיליון דולר. הראל הואילה לשלם מחצית מהסכום המבוטח בגין ביטול הזמנות".
בתביעה ציינו את הנזק הכלכלי שמגיפת הקורונה עשתה: "בשיא נמצאו למעלה ממיליון עובדים בחל"ת, וענף התיירות, ובכללו המלונאות, היו מהענפים שניזוקו יותר מכולם. במשך תקופה של חודשים ארוכים עמדה 'התפוסה' במלון, שמכיל 560 חדרים, על מספר בודד של חדרים. מדובר במלון שלפני המגפה התבסס ב-95% על תיירים ואנשי עסקים מחו"ל, ואלה לא חזרו להשתכן בו גם במועד הגשת כתב תביעה זה. בפועל בחודשים האחרונים מאכלס המלון תיירים ישראלים, וגם זאת בתפוסה ממוצעת חלקית ביותר, בכלל, וביחס למקובל במלון, בפרט".
על פי התביעה של הילטון, עולה כי הראל טוענת שהפוליסה הרלוונטית קובעת כיסוי ביטוחי בגובה חצי מיליון דולר בגין ביטול הזמנות שונה ממה שחברת תל אביב הילטון טוענת. לפי הדיווח ב-Ynet, טרם הוגש כתב הגנה. את הילטון מייצגת עו"ד גלית בונה ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ. את חברת הראל מייצג עו"ד צבי יעקובוביץ.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הביטוח תמיד רלוונטי רק שמשלמים, כאשר זקוקים לו תמיד יס
    ציוני גאה 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים חכמים מנהלים את הילטון יכלו לשער שקל יותר להוציא שערה מתחת של חזיר ?? מאשר לקבל שקל מחברת ביטוח??
    סגור
  • 1.
    לתבוע את בורא עולם
    שיתבעו את בורא עולם 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור