משפט

מינוי עמיר פרץ בסכנה? "החלטה תקדימית ומסוכנת"

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה לבג"צ נגד הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה, הוועדה לבדיקת מינויים, עמיר פרץ והתעשייה האווירית על מתן צו על תנאי, צו ביניים ובקשה לקיום דיון דחוף בנוגע למינויו ליו"ר התעשייה האווירית
אביחי דלאל |  4
עמיר פרץ (צילום אתר הכנסת)
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה הבוקר (שני) לבג"צ, יממה לאחר אישור הממשלה על מינויו של שר הכלכלה לשעבר עמיר פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית למרות שוועדת המינויים החליטה לפסול את מועמדותו. העתירה נגד ממשלת ישראל, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, הוועדה לבדיקת מינויים לפי חוק החברות הממשלתיות, עמיר פרץ והתעשייה האווירית לישראל בע"מ. 
בתנועה לאיכות השלטון עתרו למתן צווים על תנאי נגד ממשלת ישראל והשרים גנץ וליברמן שיסבירו למה הם לא יחזרו מהחלטתם למנות את פרץ לדירקטור בתעשייה האווירית תוך סטייה מהחלטת ועדת המינויים שלא לאשר את מינויו ותוך עקיפת נבחרת הדירקטורים או שלחלופין יסבירו מדוע הממשלה לא נהגה כמו בשנת 2017 בתהליך מינוי דומה והחזירה את ההחלטה לדיון חוזר בוועדת המינויים. 
 
בתנועה לאיכות השלטון נימקו את העתירה לצווים וכתבו כי: "לנוכח הפגיעה הקשה, והתקדימית, במעמד וועדת המינויים ובהחלטות המתקבלות מטעמה – עד כדי הפיכת הוועדה לאות מתה. לנוכח הפגיעה הקשה בנבחרת הדירקטורים ולמעשה ריקון תכליתה מתוכן. לנוכח עקיפת כלל המנגנונים והמסננים אשר קבע המחוקק וקבעו ממשלות העבר על מנת למנוע פוליטיזציה בלתי רצויה של בעלי התפקידים הממונים לחברות הממשלתיות, פוליטיזציית הליכי המינוי ופגיעה ביכולת התפקוד המקצועית של גורמים אשר מונו בהעדר שיקול דעת ענייני".
עוד נימקו כי: "לנוכח הפגיעה הקשה בעקרונות המשפט המנהלי והציבורי, באשר החלטה זו משיבה אותנו עשרות שנים אחורה לימים בהם שר ממנה במינוי ישיר. באשר החלטה זו התקבלה תוך שקילת שיקולים זרים שאינם ממן העניין, ובראשם הרצון למנות מינוי פוליטי פסול, ותוך התעלמות מהחלטת הדרגים המקצועיים. לנוכח הפגיעה האנושה באינטרס הציבורי, טובת הציבור ובאמון הציבור ברשויות, במיוחד לאור מעמדה וחשיבותה של התעשייה האווירית לתעשייה הביטחונית של מדינת ישראל. באשר מינוי זה אינו סביר באופן קיצוני, וזאת לנוכח כל העילות המפורטת לעיל, בהצטברם ובנפרד".
 
כמו כן, התנועה לאיכות השלטון דרשה להוציא צו ביניים, המורה לעמיר פרץ והתעשייה האווירית להימנע מכל פעילות בדירקטוריון והדגישו בעיקר את נטילת חלק בישיבות, חתימה על מסמכי תאגיד או כל פעילות אחרת עד שהעתירה תוכרע. 
בסיכום העתירה, התנועה לאיכות השלטון תקפה: "הנה הונחה בפני בית המשפט עתירה חשובה ביותר אשר עניינה בממשלה המבקשת באחת לפרק את כלל המנגנונים הקבועים בחוק ובהחלטות ממשלה קודמות, ולהשיב אותנו למציאות בה ממנה השר את מקורביו במינוי ישיר ובניגוד לעקרונות המשפט המנהלי. החלטה תקדימית ומסוכנת אשר עשויה בתורה להביא לפגיעה חמורה בשירות הציבורי ובחברות הממשלתיות. ובאופן ספציפי, עניינה של עתירה זו בניסיונם הפסול של הממשלה והשרים בני גנץ ואביגדור ליברמן למנות לתפקיד חשוב ביותר אדם שהוא אמנם עתיר זכויות רבות, אולם נעדר הכישורים המקצועיים המיוחדים לכהן בדירקטוריון של חברה עסקית גדולה העומדת בפני אתגרים שאינם פשוטים, כמו התעשייה האווירית".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    על מינוי בני משפחה לא עתרו אבל על שר בטחון עותרים.
    איציק 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גינגי נאור ונשמה טהורה
    סגור
  • 3.
    לא אוהבים מרוקאים , ולא אוהבים את כיפת ברזל שמגנה על הי
    השמאלנים הגזענים 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השמאלנים הגזענים והנוכלים לא אוהבים מרוקאים , ולא אוהבים את כיפת ברזל שמגנה על היהודים בארץ ישראל
    סגור
  • 2.
    הגי'נגי' הזה יצא מכל החורים
    מולי 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמאסת אדמוני ורודף תקשורת עלוב!
    סגור
  • 1.
    ממשלת הלפידוס
    יורי 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקר מרמה חולי
    סגור