משפט

בעקבות דרמת הקיזוזים בכנסת: זו הצעת החוק החדשה

אחרי הסערה שהתעוררה היום סביב הגעתה של היולדת הטריה שירלי פינטו לטובת הצבעה, ולאחר שלא הושג הסכם קיזוזים עם האופוזוציה, נמתחה ביקורת חריפה שמולידה כעת מהלכים לחקיקה בעניין
מערכת ice |  1
שירלי פינטו ונפתלי בנט (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
אחרי שחברת הכנסת שירלי פינטו התייצבה היום (רביעי) במליאת הכנסת רק שישה ימים אחרי לידת ביתה בשל חסימת קיזוזים מצד האופוזיציה, הצעת חוק ראשונית הוגשה בעניין. כזכור, פינטו הגיעה יחד עם בתה הילודה אחרי שבאופוזיציה לא הסכימו לקזז הצבעות מול העובדה שלקואליציה חסרה אצבע לאור חופשת הלידה הטריה. במהלך הדיון הוטחו האשמות כלפי האופוזיציה והעניין העסיק רבות את כלי התקשורת.
חבר הכנסת מוסי רז צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו על יוזמה ראשונית מול הנושא וכתב, "לקראת סבבי הצבעה על הצעות חוק שונות, הסערה הגשתי עם חברות הכנסת נעמה לזימי ואמילי מואטי הצעת חוק למתן חופשת לידה לחברות כנסת, כשבזמן העדרותן הן יוחלפו על ידי הבא ברשימה לכנסת. לחברת כנסת יולדת מגיע זמן התאוששות והתאקלמות כמו לכל הורה חדש, ולציבור שבחר בה יש זכות להיות מיוצג בזמן זה".
מדובר למעשה בהצעת חוק שנסמכת על החוק הנורווגי לפיו חבר כנסת שמטפר, מכניס לכהונה בכנסת את הבא ברשמית המפלגה שנשאר מחוץ למנדטים שלה בכנסת. 
מדובר באירוע חריג: המליאה בנוכחות מלאה של 120 חברי כנסת. האופוזיציה סירבה להתקזז עם ח"כ פינטו-קדוש בטענה לכך שהקואליציה "רומסת בבריונות את האופוזיציה בנציגות לוועדות". אך לבסוף, הרשימה המשותפת החליטה לקזז את פינטו אך קארה החרים הצבעה עם הקואליציה. 
 
פינטו עצמה תקפה את ההחלטה לגרום לה להגיע לכנסת ושיחררה הודעה: "6 ימים לאחר הלידה והנה הוקפצתי ע״י הקואליציה להצבעות כי אין רוב. בכל מקרה אחר, הייתי מבינה את שיקולי האופוזיציה שלא לאשר קיזוז, אבל הפעם נכנסנו אל עולם מקביל ומטורף בו זה הגיוני להקפיץ אישה שהרגע ילדה. מה שמצחיק עד כדי עצוב בכל הנושא הזה, אלו חברי הכנסת שחשבו באמת ובתמים שהסיטואציה הזאת אינה מוסרית, אבל מתחו את הקו ב״החלטה סיעתית״.
באופוזיציה מטרילים בעקבות ההגעה של פינטו. בכירים באופוזיציה טענו ששרת הפנים איילת שקד או השר לענייני דת מתן כהנא מוזמנים לחזור לכנסת לשלושה חודשים ולאפשר לפינטו לנוח בבית. עמיחי שיקלי עקץ את חברתו למפלגה וכתב בדף הטוויטר: "לעשות קמפיין פוליטי על גב של תינוק בן שבוע זה שיא חדש". ח"כ יואב קיש מהליכוד עקץ גם כן: "שירלי פינטו הגיעה במיוחד להצבעה במליאה בגלל שחברה לסיעה אביר קרא מסרב להצביע עם הקואליציה. איך אמר אביר קרא בציוץ פנימי של מפלגת ימינה 'מפלגה של מטומטמים'".
 
פינטו אמרה במליאה: "הלוואי שלא הייתי כאן עכשיו. הייתי שמחה להתאושש בבית מלידת בתי הקטנה, כרם. לאור ההתנהלות המבישה של האופוזיציה הוקפצתי בידי הקואליציה להצביע. הסיפור השבוע כבר מזמן לא נוגע רק לשירלי פינטו, אלא לכל אם יולדת ולהתנהלות מצד מקום עבודתה. האופוזיציה בכנסת כוללת אנשים ראויים, עם חלקם היו לי שיתופי פעולה. הרבה מהם האמינו שזה מעשה לא מוסרי להביא אישה רגע לאחר שילדה, אז מתחו את הקו בהחלטה סיעתית. הולכתם שולל בידי רוח המפקד לאמץ התנהגות אנטי-אנושית, חסרת מוסר בסיסי. לכם באופוזיציה הייתה אפשרות לצאת כשידכם על העליונה, יכולתם להציב רף גבוה יותר ולעשות את המעשה המתבקש והראוי - לקזז אותי".
ראש הממשלה, נפתלי בנט שיחרר התייחסות בנושא: "ההתעקשות של יו״ר האופוזיציה לא לאפשר קיזוז עם ח״כ שירלי פינטו היא שפל בהתנהגות בין אדם לחברו ושפל ביחס ליולדות באשר הן. ראיתי את שירלי עכשיו ופשוט כעסתי: אמא לתינוקת בת שישה ימים צריכה זמן להתאושש. אני מודה לשירלי שהגיעה לכנסת עם כרם המתוקה. זה הזמן לחזור לכללי משחק אנושיים".
בהמשך, קארה התקפל והסכים להצביע עם הקואליציה. אלא שאז התחוללה סערה חדשה. וואליד טאהא עזב את המליאה במחאה על "שקרים של איילת שקד". בהודעה שהוציא טהא כתב: "איילת שקד מפיצה שקרים על גובה התשלום שיעלה למי שירצה להתחבר לחשמל אחרי שהחוק עובר!? אז לכל אלה שהאמינו לה, העלות היא בדיוק אותה עלות שישלם תושב לרשות מקומית ולוועדת תכנון בבואו להוציא היתר בניה. זה לא יקר וזה לא זול! פשוט מאד יש תעריף שמופעל לגבי כולם ואין שום דבר מיוחד אחר".
ח"כ בצלאל סמוטריץ' עקץ מיד: "הרגע שבו השותף החדש של איילת שקד מגלה שהיא משקרת".
צפו בסרטון:
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להזכיר מחוק הנורבגי לא נבחרה והקולות של ימינה גנובים
    יהודי 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצופים ימינה ראשית חוק נורבגיה הכניס אותה לא נבחרה ובנט ימינה אם לא היו משקרים ייתכן וגם הוא ושקד לא היו בכנסת גנבו קולות מהורים שכולים
    סגור