משפט

אמסלם תובע את חדשות 12 והארץ: "אלחם על הכבוד"

דודי אמסלם תובע בחצי מיליון שקל 16 גורמים שונים בעקבות העובדה שצוטט לא נכון ב"ספייס" בטוויטר. בין הנתבעים: מנכ"לים של כלי תקשורת, עורכים, עיתונאים ופעילים נוספים
אביחי דלאל |  12
חה"כ דודי אמסלם הגיש היום (ראשון) כתב תביעה בחצי מיליון שקל נגד שורה של כלי תקשורת ואישים נוספים באמצעות עו"ד מוטי שמעון. התביעה מגיעה לאחר שצוטט באופן שגוי בכמה כלי תקשורת כשהראשון מביניהם "דה מרקר". 
 
כאמור, אמסלם תבע בתביעת לשון הרע ונזיקין 16 גורים שונים: דה מרקר, מו"ל הארץ עמוס שוקן, מנכ"ל הארץ רמי גז, סיון קלינגבייל העורכת הראשית של דה מרקר, העיתונאי רותם שטרקמן שכתב את האייטם על אמסלם, קשת, מנכ"ל קשת אבי וייס, רון ירון עורך אולפן שישי, מגיש אולפן שישי דני קושמרו, ג'ודי ניר מוזס שלום, עו"ד קובי סודרי, היועץ רונן צור, עו"ד משה גורלי העורך המשפטי של כלכליסט, כלכליסט והפעיל תא"ל (במיל') אמיר השכל.
בנובמבר האחרון, דודי אמסלם השתתף בפאנל "ספייס" בטוויטר. העיתונאי רותם שטרקמן פירסם בדה מרקר כתבה על האמירות וצוטט את אמסלם שונה ממה שאמר ב"ספייס". אך הפרסום בדה מרקר תפס תאוצה ובאולפן שישי החליטו לעשות אייטם "פולוו" לאותו אייטם של דה מרקר.
 
שטרקמן עצמו הודה כי אכן נפלה טעות וכתב אז בדף הטוויטר שלו: "אחרי שהפנו את תשומת לבי, הקשבתי שוב לדבריו של ח"כ דודי אמסלם. בניגוד למה שכתבתי לפני כמה ימים, אמסלם לא ביקש לכלוא את כל השמאלנים. אמסלם ככל הנראה דיבר בהקשר יועצים משפטיים וראשי המשטרה.
'אנחנו צריכים להיות מפוקחים ולהבין שמדובר כאן בזאבים שטורפים כל מה שזז ואם אנחנו לא נדע לרסן אותם ולהכניס אותם למכלאה בסוף הם יאכלו אותנו שוב פעם, ואז המדינה הזאת תלך לפי תהום. לא תהיה מדינה יהודית, כך אני מאמין'. אתקן גם את האייטם באתר TheMarker. כתבתי את זה ביום רביעי, מאז לא קיבלתי הערה או בקשה לתיקון מאף אחד (גם לא מאמסלם ואנשיו). כעיתונאי הדיוק והאמת חשובים לי וצר לי על הטעות. מתנצל בפני ח״כ אמסלם וכן בפני כל מי שהוטעה מהדברים".
לדברו של ח"כ אמסלם,  כתב התביעה מגולל את תמצית העובדות, ומספר איך החל מיום ה-17 בנובמבר 2021 ועד היום פרסמו וממשיכים לפרסם הנתבעים, איש איש מהם, במועדים, בנוסח, במקום באופן ובאמצעים פרסומים כנגד התובע, האסורים על פי דין ומהווים עוולות בנזיקין על פי פקודת הנזיקין ועל פי חוק איסור לשון הרע  ועל פי כל דין ובכך פגעו הנתבעים בתובע וגרמו לתובע נזקים עצומים המתרבים וגם מתמשכים. הנתבעים לא עשו דבר להקטנת הנזק ו/או להפסקת מעשי העוולה אלא שאף הגבירו והוסיפו ועדיין מוסיפים ומפרסמים פרסומים פוגעניים אסורים כנגד התובע. גם מכתבי התראה ודרישה שנשלחו מטעם התובע אל הנתבעים לא הביאו את הנתבעים להפסיק מעשיהם האסורים וגם לא הביאום לפעול להקטנת הנזק אלא רק הביא את חלקם לפעול לנסיון לטשטוש ו/או העלמה ו/או הכבדה על תיעוד והבאת הראיות כנסיון לגרימת נזק ראייתי מובנה.   
בכתב התביעה המפורט דורש ח"כ אמסלם: פיצוי של חצי מיליון שקל, צו המורה לנתבעים על פרסום של תיקון או הכחשה לדברים שהנתבעים הודו ו/או יודו שהנן לשון הרע ו/או מקצתם אינם אמת. צו איסור הפצה של עותקי הפרסומים של הנתבעים על התובע המכילים לשון הרע וצו המורה על החרמתם. צו המורה לנתבעים לפרסם תיקון או הכחשה של לשון הרע וכן לפרסום פסק הדין שינתן כנגד הנתבעים וכנגד כל אחד מהם, כולו או מקצתו וזאת על חשבון הנתבעים, במקום, במידה ובדרך שיקבע בית המשפט הנכבד. לאשר פיצול סעדים.  לחייב את הנתבעים בהוצאות התובע ובשכ"ט עו"ד בתוספת הפרשים כדין מיום מתן ההחלטה ו/או פסק הדין ועד ליום התשלום בפועל.
 
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    תרגיל קבוע
    גורי 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם מפרסמים שקרים שמקבלים תפוצת נאט״ו וכשנתפסים בשקר אז לא שמנו לב , לא ראינו , הטעו אותנו , לא בדקנו כלאמר השקרים הרגילים ואז פרסום בחצי פה מתנצל ששוה לתחת מפני שהנזק כבר נעשה . רוץ אמסלם וקרע אותם את כנופיית השקרנים .
    סגור
  • 9.
    תתבע ואל תדבר
    צונאמי 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא סתם יש סיכוי מצויין לזכות בתביעות.תמשיך לתבוע תפעל בתביעה יותר תעשה ופחות תדבר ותזכה בסיום בכסף לכבוד מקצועי.
    סגור
  • 8.
    לא לתת במה לשיפוד שווארמה קצוץ צוואר עילג
    בושה וגועל 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 3
    את מי הוא יכניס למכלאות ולמה??
    סגור
  • 7.
    לפי הסרטון מערוץ 12 רואים שהוא מסיים את הציטוט ב:
    גל 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    "השמאלנים הם העשירים ובעלי הנכסים במדינה". הטעות מובנת והגיונית, גם מבחינת ההקשר. הפצת שנאה נגד המערכת, ותיאוריות קונספירציה נגד שמאלנים ודיפסטייט. הם (הליכוד) הרי קשרו זה מכבר ביניהם. ואיך בדיוק הוא מצפה להגנה על הדברים שנאמרו שם, שמהווים קריאה לפגיעה בשלטון החוק ובמוסדות המדינה. ועוד משופטים, שהקריאה מכוונת ישירות נגדם. מזלו, שבניגוד להסתה שלו ושל חבריו, הם יותר אובייקטיבים, גם כשמנסים בכוח להכניס שופטים בעלי עמדות מסויימות לביהמ"ש העליון.
    סגור
  • 6.
    שם טוב?
    ברקת נ. 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לאמסלם שם כל כך רע, שאין לו יכולת לתבוע מישהו. שנית על מה הוא מלין? שלא אמרלאסטר את כל השמאלנים, אחא "רק" אמר לאסור את כל המישפטנים? כאילו שעוכר ישראל יגיד: לא אמרתי שכל צהל רוצחים, אמרתי שרק חיל האויר הם רוצחים... בכל מיקרה מה שאמר הוא טינוף של השיח הציבורי, שאמסלם מתמחה בו.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    הגיע זמן שאולפן ההסתה ששי יקבל מהלומה חוזרת. (ל"ת)
    קושמרו המסית 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    4 13
    סגור
  • 4.
    שקרנים
    דודו 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 7
    הכפשתם תשלמו
    סגור
  • 3.
    שמו הטוב של דודי אמסלם?מענין מה יקרה אם השופט
    הטבח השבדי 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    12 1
    שהוא האשים ששתה עראק איילות יתבע אותו.עד כמה אפשר לרדת נמוך.
    סגור
  • 2.
    יאללה, תחזור לבסטה שלך. זיהמת את הכנסת.
    אלמה 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    24 11
    אדם בוטה ומגעיל שמשתלח בסגנון של מאפיה.
    סגור
  • הטינופת שוב מרימה ראש
    צ׳ורבה רומנית 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראינו אתכם בהפגנות בבלפור , אסופת חלאות ממומנות . לכו לשטוף את הפה המלוכלך עם הרבה אקונומיקה , בתקווה שזה יועיל .
    סגור
  • 1.
    תשלחו לו בקבוק וויסקי וקצת גרעינים והוא יורד מהתביעה
    נירה ברקת 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    22 6
    בחיי... או שאל תקראו לי נירה ברקת.
    סגור
  • אמסילי
    כריש 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    9 3
    תישתה אתה מסטול כרוני בושה לכנסת זבל
    סגור