משפט

המשטרה מודה: נעשה שימוש לא ראוי בתוכנה של NSO

לראשונה מאז פרסום התחקיר על השימוש החריג שעשתה בתוכנת 'פגסוס', משטרת ישראל למעשה מודה היום שמצאה עדויות לכך, והעבירה אותם לבדיקת המשנה ליועמ"ש
מערכת ice |  1
חברת NSO (צילום pixabay, pngwing)
לאחר שהמפכ"ל ובכירי המשטרה הדפו את הטענות הקשות שעלו נגד משטרת ישראל על חריגות בשימוש בתוכנה 'פגסוס' של NSO, המשטרה ביצעה בדיקות בנוגע למקרים בהם נטען כי היא ביצעה פעולות החורגות מסמכויותיה בעת הפעלת האזנת סתר, וגילתה ממצאים חדשים.
"לאחר בדיקה ראשונית העברנו ממצאים אלה אל היועץ המשפטי לממשלה ועל בסיסם יצאה הודעתו מיום 20.1.2022." אומרים במשטרת ישראל, "בבדיקה נוספת מאוחרת יותר שנעשתה עוד טרם הקמת צוות הבדיקה, התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים."

"נוכח האמור ולנוכח הקמת צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), הנחה היועץ המשפטי לממשלה על נקיטת מהלכים מיידיים על מנת למנוע אפשרות לחריגה מסמכות ומשטרת ישראל תפעל בהתאם." נכתב בהודעת משטרת ישראל.
 
עוד אומרים במשטרה: "ראש אגף חקירות ומודיעין, על דעת מפכ"ל המשטרה, ינחה את כלל שוטרי משטרת ישראל לשתף פעולה באופן מלא, כמצופה וכנדרש, עם עבודת צוות הבדיקה, להתייצב בפני הצוות, להשיב על שאלותיו, למסור כל מסמך או מידע שיידרשו, לאפשר גישה למערכות המידע ולספק מידע טכני על האמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל, ובכלל זה מידע המצוי בידי גורמים שלישיים."
כזכור, לפני כשבועיים נחשף בעיתון כלכליסט כי משטרת ישראל בימי המפכ"ל רוני אלשיך, עקבה אחרי ראשי ערים ועד מנהיגי מחאת הדגלים השחורים באמצעות תכנת הריגול פגסוס של חברת NSO. בכירי המשטרה התייצבו באולפני הטלוויזיה, והמפכ"ל קובי שבתאי אמר: "משטרת ישראל פועלת ללא לאות לאיתור, מניעה וסיכול פשיעה, בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה. את תפקידה זה ממלאת המשטרה בהתאם לחוות דעתם של הגורמים המשפטיים הבכירים ביותר, והוא מיושם, על פי דין, בכפוף לצווים שיפוטיים ולנהלים קשיחים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העמדה לדין
    משה 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני חושב שהמפכל אלשייך היה בשיכרון כח כשהחליט להשתמש נגד מי אני חושב שהמפכל אלשייך צריך לתת את הדין עלכך לא יתכן שהמשטרה תחת חסותו התנהגה כמו מאפייה
    סגור