משפט

אד שירן נתבע במיליונים: האם הלהיט הענק שלו מועתק?

תביעה במיליוני דולרים נגד אד שירן טוענת כי חלקים מהלהיט הכי גדול שלו מועתקים. שירן ממשיך להכחיש: "תמיד הקפדתי לתת קרדיט, אפילו לאלו שנתנו רק השראה לשיר"
מערכת ice | 
אד שירן (צילום magic radio)
אד שירן הכחיש שלקח קטעי לחן משיר אחר ללא קרדיט, ללהיט הכי גדול שלו - Shape of You. המוזיקאי בן ה-31 נתבע בבית המשפט בשל האשמות בהעתקת חלקים מהשיר  Oh Whyלתוך השיר שלו שיצא ב-2017, וצבר כבר 5.6 מיליארד צפיות ביוטיוב.
השיר שנטען שלקח ממנו קטעי לחן, הוא Oh Why, שיר משנת 2015 של הזמר סמי צ'וקרי, המכונה בשם הבמה שלו Sami Switch, שנכתב על ידו יחד עם שותף. עורך הדין של השניים, טען שאד שירן לא נתן קרדיט לכותבי שירים הפחות מוכרים ממנו, בניגוד למה שעשו זמרים אחרים כמו ריהאנה, ג'יי זי וקולדפליי, וטען שתהליך כתיבת השיר Shape of You היה יותר איסוף רעיונות מאשר הלחנה מקורית.
שירן דחה את שתי הטענות: "תמיד השתדלתי להיות הוגן לחלוטין במתן קרדיט לכל מי שתורם לכל שיר שאני כותב", אמר לבית המשפט. "אני משתמש ביצירות אחרות מדי פעם כשאני כותב, וכך גם כותבי שירים רבים. אם יש שימוש ביצירה אחרת, אני מודיע לצוות שלי כדי שניתן יהיה לנקוט בצעדים לקבלת אישור. הקפדתי ככל האפשר ואפילו נתתי קרדיטים לאנשים שלדעתי היו לא יותר מאשר רק השפעה על אלמנט של כתיבת שיר שלי. זה בגלל שאני רוצה להתייחס לכותבי שירים אחרים בצורה הוגנת".
 בחנו בעצמכם: השיר שנטען שהעתיק ממנו אד שירן
למעשה בקרדיטים של Shape of You אד שירן נותן קרדיט אך למישהו אחר: לזמרת TLC על שירה No Scrubs ששאב ממנו השראה. שירן אמר בעבר שהוא כתב את Shape of You ב-90 דקות. זה לא משהו חריג עבורו, אמר לבית המשפט. "אין תהליך חשיבה שמתוכנן מראש, אני פשוט ממציא דברים תוך כדי - ואם זה נשמע טוב, אני שומר את זה."
זוג הכותבים תבעו את אד שירן לראשונה במאי 2018, ולאחר מכן נאסר על שירן לקבל 20 מיליון דולר של תמלוגים על השמעות של השיר. מאז המשפט ממשיך, ואד שירן צפוי לחדש היום (שלישי) את מתן העדות שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה