משפט

חצי חינם תתוודה: זה חבר הכנסת ששיחדה

במסגרת הסדר טיעון רשת הקמעונאות צפויה להודות כי שיחדה חבר כנסת מהליכוד. בכירה ברשת תרצה עבודות שירות, לצד קנס בגובה 150 אלף שקל שיוטל על החברה
מערכת ice |  3
רשת חצי חינם (צילום Magma Images)

רשת הסופרמרקטים חצי חינם וליהי סונק-קופרלי מנהלת נכסי הנדל"ן של הרשת, יודו במסגרת הסדר טיעון בעבירה של מתן שוחד לח"כ דוד ביטן (הליכוד) ורישום כוזב במסמכי תאגיד. כך על פי הסכם שהגישו פרקליטות מיסוי כלכלה ובאי כוחם של הנאשמים לבית המשפט המחוזי.

במסגרת ההסדר הצדדים יבקשו לגזור על סונק-קופרלי: 7.5 חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, קנס של 30 אלף שקל, חילוט של 40 אלף שקל וכן מאסר על תנאי. זאת לצד קנס בגובה 150 אלף שקל שיוטל על רשת חצי חינם. עוד הוסכם כי עבירת הלבנת ההון בהן הואשמו חצי חינם וסונק-קופרלי ימחקו מכתב האישום.
 

 
על פי כתב האישום שצפוי לעמוד בפני בית המשפט במסגרת עסקת הטיעון, בשנת 2014 פנתה קופרלי לדוד ביטן, אז יו"ר ועדת המשנה לרישוי ותכנון של הוועדה המקומית בראשון לציון, בבקשה שיסייע לאינטרסים של הרשת, באמצעות הסדרת שימוש חורג בחניות ציבוריות הסמוכות לסניפיה בעיר, וכן הסדרת תשלום היטל השבחה בגין השימוש.
 

בתמורה קופרלי לכאורה, מסרה לביטן 40 אלף שקל בצ'קים שהועברו לפקודת עמותת פינג פונג ראשל"צ בי"ס לקט רגל ולכדורגל. פעולה זו מהווה על פי כתב האישום "מתת" בעסקת השוחד, כאשר ביטון קיבל את טובות ההונאה באמצעות מקורב לו, שקיבל כסף מזומן בעבור הצ'קים שסיפקה חצי חינם.
 


כמו כן, ביטן מואשם בכך שאכן אישר בוועדה שעמד בראשה את בקשותיה של קופרלי, בכפוף לתנאים מסוימים. בנוסף נטען שהוא שלח מכתב בכתב ידו למנהל מחלקת היטלי השבחה בעיריית ראשל"צ, כדי שזה יסדיר בשביל הרשת  את התשלום בעד 106 מקומות החנייה הציבוריים. כמו גם שיחות שערך עם גורמי מקצוע בעירייה כדי לקדם את הטיפול בנושא.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה הפלא חבר מרכז הליכוד מהצוות של יוצאי המערב (ל"ת)
    לא מתפלא 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יש חברות ענק שאותן צריר לבדוק (ל"ת)
    לא מתפלא 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בושה
    משה 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואלו נבחרי העם
    סגור