משפט

מכה לפוטין: טורקיה הסירה את התנגדות להצטרפות פינלנד לנאט"ו

טורקיה הסירה אתמול את התנגדותה להצטרפות שבדיה ופינלנד לברית נאט"ו - על פי דיווח ברויטרס בידן דחף למהלך מאחורי הקלעים
מערכת ice | 
טנק ליאופארד (צילום ויקיפדיה)
הנשיא ג'ו ביידן תומך בהסכם שיאפשר לפינלנד ולשוודיה להצטרף לנאט"ו ומילא תפקיד מאחורי הקלעים במשא ומתן של המדינות הנורדיות עם טורקיה, כך דווח אתמול (שלישי) ב"רויטרס".
אתמול טורקיה ביטלה את התנגדותה להצטרפות של פינלנד ושוודיה לנאט"ו בזמן הפסגה השנתית של הברית במדריד. הגורם, ששוחח עם סוכנות הידיעות העולמית, אמר כי ביידן דיבר עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על נאט"ו לבקשת שתי המדינות.
 
עוד ציין הגורם כי ההסכם יאפשר הרחבת הברית המונה 30 חברים ויסמן "שינוי ימי משמעותי בעמדה הביטחונית". לדבריו, טורקיה לא התעקשה שדרישותיה למטוסי קרב אמריקאים מתקדמים ייכללו במשא ומתן. ביידן וארדואן צפויים להיפגש בשולי הפסגה שנשכת היום. 
בחודש שעבר, שוודיה ופינלנד הגישו את בקשתם להצטרף לברית הצבאית, זאת ברקע המלחמה המתמשכת באוקראינה והחשש מהאיום הרוסי.
בחודש שעבר פינלנד ושוודיה הגישו באופן רשמי את בקשת ההצטרפות שלהן לברית נאט"ו, זאת על רקע מלחמתה של רוסיה באוקראינה והאיומים מצד מוסקבה. כעת, הגבול המשותף בין רוסיה לשטחי מדינות נאט"ו צפוי לגדול משמעותית, כשלפינלנד גבול משותף של כ-1,300 ק"מ עם המדינה בשליטת פוטין, והמהלך נחשב לנזק אסטרטגי משמעותי עבור הנשיא הרוסי שיצא למלחמה במטרה למנוע את התרחבות נאט"ו.
 
בטורקיה הביעו עד לאחרונה התנגדות להצטרפותן של שתי המדינות, "לאף אחת מהמדינות הללו אין היסטוריה של פתיחות בכל הנוגע להתנגדות לטרור. איך נוכל לסמוך עליהן", אמר הנשיא הטורקי ארדואן, כשהוא מתייחס למקלט שסיפקו שתי המדינות לפעילים וארגונים כורדים, הנחשבים בעיני הטורקים לארגוני טרור, בשטחן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה