משפט

משרד האנרגיה ניסה להסתיר את המתקפה? "אינטרסים כלכליים"

מתקפת כתב"ם נוספת נגד אסדת הגז כריש נרשמה הבוקר, בפעם השניה בתוך שבוע. האם משרד האנרגיה ניסה להחביא את העובדות על המתקפות?
מערכת ice | 
אסדת גז (צילום Pixabay)
כתבת כאן חדשות, גילי כהן מפרסמת הבוקר כי "משרד האנרגיה לחץ כמה פעמים שלא לפרסם מתקפות של כטב"מים של חיזבאללה על אסדת כריש בגלל האינטרסים הכלכליים, כך אומר לכאן חדשות מקור המעורה בנושא". בציוץ שפרסמה בעמוד הטוויטר שלה יינה עוד כי, "אחד הדברים שהשפיעו על המהלך היה ההפקה שצפויה עוד חודשיים מהאסדה ורצון שלא לפגוע בה".
ממשרד האנרגיה נמסר לה בתגובה כי "משרד האנרגיה מעביר את מסריו בנושאים בטחוניים לגורמים הרלוונטיים, ולא לתקשורת. משרד האנרגיה ימשיך במשימתו לשמור על הבטחון האנרגטי של מדינת ישראל".
נזכיר כי מל"טים של חיזבאללה שכוונו לכיוון אסדת הגז כריש, שנמצאת במים הכלכליים של ישראל, יורטו ע"י כוחות צה"ל, וזאת בפעם השניה השבוע.
יחד עם זאת, הערכה בצה"ל כי כלי הטייס לא היו חמושים ונועדו לייצר אירוע תודעתי, כאשר גם שלושת כלי הטיס לא היו חמושים. יש לציין כי מבחינת צה"ל לפחות, הצלחה מודיעינית ומבצעית.
 
לאחר האירוע הראשון שהתרחש בשבת, שר הביטחון בני גנץ קיים הערב חיתוך מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, מפקד זרוע הים, מפקד זרוע האוויר וראש האגף הביטחוני מדיני במשרד הביטחון בעקבות יירוט הכטב"מים במרחב הצפוני
גנץ הסביר: "מדינת ישראל ערוכה להגן על תשתיותיה מול כל איום. ארגון הטרור חיזבאללה מחבל ביכולת של מדינת לבנון להגיע להסכם על הגבול הימי שהוא חיוני לכלכלת לבנון ולאזרחיה. זאת על אף כוונותיה של ישראל להתקדם במשא ומתן לפתרון הסוגיה. ישראל תמשיך להגן על נכסיה, ורואה לעצמה את החובה והזכות לפעול ולהגיב מול כל ניסיון לפגוע בה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה