משפט

ישראכרט בצרות? התביעה שחטפה בעקבות ההסכם עם בנק הפועלים

תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת ישראכרט, הדירקטורים ובנק הפועלים על ידי עורך הדין ליאור להב, שטוען כי בנק הפועלים הנפיק את חברת ישראכרט בטענה כי בינו ובינה הסכם ארוך טווח שמבטיח את שיעור חלוקת ההכנסות ביניהן מבלי לעדכן את המשקיעים
מערכת ice |  1
בנק הפועלים וישראכרט (צילום Pixabay ,Magma Images)
תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת ישראכרט, הדירקטורים ובנק הפועלים על ידי עורך הדין ליאור להב ביום חמישי האחרון. בתביעה טוען להב כי בנק הפועלים הנפיק את חברת ישראכרט בטענה כי בינו ובינה הסכם ארוך טווח שמבטיח את שיעור חלוקת ההכנסות בין חברת האשראי לבנק הפועלים. 
בתשקיף שפרסם בנק הפועלים לפני ההנפקה נאמר כי ההסכם בין הצדדים יסתיים בחודש פברואר 2023 ויוארך באופן אוטומטי לתקופות של כ-5 שנים. בשבוע שעבר דיווחה ישראכרט כי הגיעה להבנות מול בנק הפועלים המשנות מן הייסוד את ההסכמות אתו ומגדילות את התשלומים שיקבל ממנה בהיקף של כ-200 מיליון שקל בשנה. ההודעה הפתיעה את ציבור המשקיעים וגרמה לירידה של 20% במניית ישראכרט אשר על פי הערכות מחקה למעלה מ-400 מיליון שקל.
 
להב טוען כי לא ייתכן שההסכם המהותי ביותר של חברת ישראכרט שונה מבלי שניתנה אינדיקציה והתרעה לציבור המשקיעים כי בנק הפועלים רוצה לקצר את תקופת ההסכם על בסיסו הונפקה ישראכרט, ולשנות את תנאיו. .
 
גם הדיווח המתקן שניתן על ידי ישראכרט לא מפזר את הערפל סביב השאלה מתי ידעה בדיוק ישראכרט על דרישת בנק הפועלים לשנות את תנאי ההסכם המהותי, ומדוע לא דיווחה לציבור בזמן כי התקבלה דרישה כזו וכיצד היא מתכוונת להתמודד איתה.
מישראכרט נמסר: "בקשת האישור לא הומצאה לחברה ולפיכך לא ניתן להתייחס אליה. החברה תבחן את הבקשה לכשתתקבל ותגיב לה בבית המשפט. למען הסר ספק, החברה פעלה ופועלת תמיד לפי כל דין וסמוכה ובטוחה כי לא נפל רבב בפעולותיה גם בעניין זה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עשו יד אחת עם פועלים
    גלעד 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לעשות סיבוב על המשקיעים וגם על הרגולטור. חמור מאו. תביעה מוצדקת מאוד.
    סגור