השוק

ישראכרט מגבשת הסכם התייעלות; צמצום במצבת כוח האדם

בעקבות הסכם התפעול החדש שנתחם בין ישראכרט לבנק הפועלים, שיגדיל את ההוצאות של ישראכרט ב-200 מיליון שקל בשנה, רן עוז ותמר יסעור החלו לגבש תוכנית התייעלות משמעותית בישראכרט. גם צמצום מצבת כוח האדם על סדר היום
ניצן כהן |  2
רן עוז (צילום מאתר מגדל/פזית עוז, Pixabay)
ישראכרט קיבלה החלטה אסטרטגית לדבוק בהסכם שנחתם בתחילת השבוע עם בנק הפועלים. לשם כך, צריכה ישראכרט לייצר מנגנון הפחתת עלויות שיקזז ולו חלקית מתוספת התשלום לבנק הפועלים.
נזכיר כי במסגרת הסכם מתחילת השבוע, נקבע כי ישראכרט תמשיך לתפעל את מלאי הכרטיסים הקיימים שהונפקו ללקוחות בנק הפועלים, ובמקביל תחלוק עם כאל ו-MAX, את הנפקת הכרטיסים החדשים. עוד נקבע על מנגנון חלוקת רווחים מחודש, כך שישראכרט תשלם לפועלים כ-50 מיליון שקל מדי רבעון, כך שמדובר בתוספת עלויות ישירה של 200 מיליון שקל בשנה לישראכרט, ובכך יתוספו להכנסות של בנק הפועלים 200 מיליון שקל, ולרווחים 134 מיליון שקל.
 
תהליך הפחתת העלויות אמור לכלול גם פיטורי עובדים שהיקפם טרם נקבע באופן סופי, ונמצא בתהליכי עבודה. ההערכות בשוק ההון מדברות על פיטורין של עובדים רבים.
באופן עקרוני ומאחר שישראכרט שלטה ללא עוררין בעולמות כרטיסי האשראי שהנפיק בנק הפועלים, הרי שכאל ו-MAX היו מוכנות להיות נדיבות מאוד עם הבנק ולו כדי להכניס את הרגל לעבודה משוטפת עם הבנק הגדול בישראל ולנגוס בנתח שוק של ישראכרט.
 
מכאן ישראכרט הייתה צריכה לקבל החלטות. ההסכם שלה עם בנק הפועלים הסתיים כבר (בחודש אפריל האחרון) ואז או שתחתום על הסכם חדש או שתפעל ללא הסכם ואז בסבירות גבוהה תאבד לקוחות מהמלאי הקיים למתחרות.
דב קוטלר מצידו (אמנם את ההסכם הובילה החטיבה הקמעונאית אבל חייבה את קוטלר לקבל החלטות בסופו של דבר) קיבל את ההחלטה הנכונה והיא לשפר את מצבו מול ישראכרט בהחלטה ששווה לבנק 134 מיליון שקל בשורת הרווח הנקי מידי שנה.
מניית ישראכרט צנחה בימים האחרונים, אתמול בכ-3%, ולפני שלושה ימים בכ-15%, אך אל תטעו, ישראכרט עשתה כנראה את המהלך הנכון בחלופה של לאבד לקוחות למתחרות או לצמצם את הרווחיות מהסיגמנט של בנק הפועלים היא בחברה לאבד חלק מההכנסות על פני לתת למתחרות דריסת רגל בסיגמנט החשוב הזה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ישראכרט
    רוברט 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחילו הכתבות אם השאלה, האם לקנות במחיר הזה את המניה !? ברור שכן, ממש מציע ! לאחר שהנפיקו 1200 מכרו לציבור ויצאו לפני המפולת וקנו שוב בזול, אפשר לפמפמם שוב ולמכור לכבשים לסיבוב נוסף !
    סגור
  • 1.
    עבודה מהבית כנסו
    ליטל 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרושים לעבודה מהבית בקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, תמלול, לפרטים חפשו בגוגל: "אתר עבודה מהבית"
    סגור