משפט

האוקראינים מפתיעים את הכוחות הרוסים גם במזרח

ברקע הדיווחים על ההצלחות של צבא אוקראינה בדרום המדינה, בכירים רוסים מדווחים כי האוקראינים הוציאו לפועל מתקפת־נגד נוספת במזרח, באזור חארקיב. עוד דיווחו כי הצליחו האוקראינים לכתר את העיר בלאקליה
מערכת ice |  1
פוטין וזלנסקי (צילום יוטיוב/ MSNBC, כאן חדשות, vecteezy, ABC News)
צבא אוקראינה פתח במתקפת־פתע במזרח המדינה, במקביל למתקפת־הנגד המתנהלת מזה מעל לשבוע בחזית הדרומית. בכיר במחוז דונייצק שבשליטת רוסיה אמר אתמול (שלישי) בלילה שכוחות אוקראינים כיתרו את העיר בלאקליה, עיר המונה 27 אלף תושבים ושוכנת במרחק פחות מ-100 ק"מ מהעיר חארקיב בה נערכו קרבות קשים עם תחילת המלחמה, אך מאז חודש מאי מצויה בשליטה אוקראינית.
 
"היום, צבא אוקראינה פתח במתקפה על העיר בלאקליה, לאחר ריכוך ארטילרי ממושך" כתב הבכיר הפרו־רוסי בחשבון האלגרם שלו. "נכון לכרגע, הכוחות שבעיר מכותרים ומצויים בטווח הארטילריה האוקראינית. כל דרכי הגישה לעיר נותקו". עוד הוסיף כי אם יצליחו האוקראינים במתקפת הפתע שלהם הדבר עשוי להוות איום רציני לכוחות הרוסים באיזיום - עיר בעלת מיקום אסטרגטי יקר ערך המשמשת את רוסיה כבסיס קדמי למהלכיה ההתקפיים. צבא אוקראינה עוד לא הגיב באופן רשמי לדיווחים על ההתקפה. 
מבלי לפרט יותר מדי, אמר היום (רביעי) מושל מחוז במזרח המדינה לטלוויזיה האוקראינית כי "מהלך התקפי כבר יצא לפועל... כוחותינו יכולים להתגאות בכמה הישגים. אין טעם לומר דבר מעבר לכך". אתמול אחה"צ כתב בחשבון הטוויטר שלו אחד מיועציו של זלנסקי, סרגיי לשצ'נקו, כי אפשר לצפות ל"חדשות טובות מפי הנשיא זלנסקי, על מתקפת־הנגד באזור חרקיב" אך מחק את הציוץ לאחר מכן. בנאומו הלילי הקבוע, זלנסקי לא התייחס למתקפה באזור חארקיב וביקש מהציבור לשים לב "לכל החזיתות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה העם
    יוסי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מלחמתו של עם שרוצה לחיות כבן חורין גם מול רוסיה הענקית ומסתבר שהמלך הינו ערם
    סגור