משפט

עתירה נגד משטרת ישראל ושב"ס: "פגיעה בצלם אנוש"

האגודה לזכויות האזרח עתרה לבג"ץ בנוגע לתנאי המאסר ה"מחפירים" בתחנות המשטרה ובבתי המאסר, לדבריהם מדובר בפגיעה חמורה בזכויות האסיר
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
האגודה לזכויות האזרח עתרה הבוקר (ה) לבג"ץ בדרישה להפסיק את מה שהם הגדירו  כהפרה בוטה של זכויות עצורים המולנים בחודשים האחרונים באופן תדיר בתחנות משטרה ברחבי הארץ ונאלצים לישון על הרצפה, בתנאי צפיפות מחפירים, ללא גישה רציפה לשירותים, ללא מקלחת וללא טיפול רפואי.
 
בעתירה שהגיישה ציינה האגודה לזכויות האזרח כי נדרש דיון דחוף על מנת לעצור את הפגיעה הקשה בזכויות היסוד של עצורים. זאת נוכח הימשכות התופעה זה למעלה מחודשיים ללא כל צפי לסיום, כאשר לאורך כל התקופה משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר מגלגלים את האחריות האחד על השני, כך לדבריהם.
לא רק האגדוה מתחה ביקורת אלא גם בית המשפט בעצמו. השופט דב פולוק מבית משפט שלום בירושלים שחרר בתחילת ספטמבר לחלופת מעצר חשוד שהוחזק בתנאים שהוגדרו על ידיו כ"תת אנושיים ואינם מתאימים למדינה מתוקנת".
 
עו"ד אן סוציו מהאגודה לזכויות האזרח מסר: " זכויות אדם אינן נעצרות בכניסה לבתי הכלא או לבתי המעצר. תנאי העצורים בשבועות האחרונים מהווים ענישה אכזרית, בלתי אנושית ומשפילה, אשר פוגעת בצלם האנוש של העצורים ובזכויותיהם לכבוד, לשלמות הגוף והנפש ולהליך הוגן. מדובר בבני אדם שכנגד חלקם הגדול אפילו לא יוגש כתב אישום. נקווה שבית המשפט ישים קץ לביזיון הזה בדחיפות"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה