משפט

הפאנליסט של כאן 11 הסתבך? "יש משקל לתלונות בגין התבטאויותיו"

אורלי ממן ענתה לפניות הקוראות להדיח את אמל עוראבי מהופעות בתאגיד: "לאור ההשקעה הניכרת של התאגיד ומנהליו בדיונים על התבטאות כזו או אחרת פעם אחר פעם -  ניתן היה לצפות שמר עוראבי יכבד את הבמה הניתנת לו בתאגיד השידור ואת ההגנה הרחבה שניתנת לו בזכות חופש הביטוי, ויפגין איפוק מה בהתבטאויותיו"
מערכת ice | 
אמל עוראבי (צילום מסך כאן 11)
אורלי ממן, הממונה על קבילות הציבור בתאגיד השידור הציבורי כאן 11, השיבה לפניות נגד עורך הדין והפאנליסט אמל עוראבי בתכנית 'מהצד השני' הקוראות לפטר אותו ולהפסיק את הופעותיו בתכנית המדוברת.
ממן כתבה: "אבקש לדייק ולציין שמר עוראבי אינו עובד של התאגיד ואינו מקבל משכורת ממנה. הוא משמש בעל טור דעה אחת לשבועיים -שלושה בתוכנית המופקת על ידי גורם חיצוני. אני מניחה שתמורת הופעתו זו הוא מקבל סכום סמלי של שכר סופרים. מכיוון שכך, מעמדו של עוראבי כלפי תקנון האתיקה שונה ופחות לעומת מי שנחשב כעובד תאגיד או מי שעובד תמורת משכורת בחברת הפקה חיצונית".
 
עוד הוסיפה: "ועדיין, אני סבורה שיש משקל לרצף התלונות בגין התבטאויות עוראבי ברשתות החברתיות ולעובדת הפגיעה ברגשות הציבור, שיש לתת עליהם את הדעת. כך, לאור ההשקעה הניכרת של התאגיד ומנהליו בדיונים על התבטאות כזו או אחרת פעם אחר פעם -  ניתן היה לצפות שמר עוראבי יכבד את הבמה הניתנת לו בתאגיד השידור ואת ההגנה הרחבה שניתנת לו בזכות חופש הביטוי, ויפגין איפוק מה בהתבטאויותיו. מכיוון שאין כרגע ועדת אתיקה פנימית, וככל שהנך מעוניין בערכאה כזו, הנך מוזמן לוועדת האתיקה של מעצת התאגיד במייל".
שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך על עמדתה החד משמעית של הנציבה הגברת אורלי ממן שקובעת חד משמעית שאמל עורבי עבר את הקו האדום. רק השבוע ראינו שישראל פריי הושעה על ציוצים פחותים בהרבה בגוף תקשורת פרטי,  ברור שהתאגיד חייב באופן מיידי להדיח את אמל עורבי. בטוחני שוועדת האתיקה תקבל את בקשתינו ותעיף לאלתר את אמל עורבי מהתכנית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה