משפט

היין שמסכן אתכם: קנס של 860 אלף שקל ליקב

עיצום כספי בסך כ-860 אלף שקל הוטל על יקבי ירושלים בגין הפרת היתר הרעלים ואחזקת חומרים מסוכנים שלא כחוק
כפיר אדר | 
ליקויים ביקב (צילום המשרד להגנת הסיבה)
סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק (בנדה) בן-דוד, הטיל עיצום כספי בסך 859,614 שקל על יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בע"מ, בגין הפרות חוזרות של תנאים בהיתר הרעלים, אחזקה לקויה ושלא כהוראות של חומרים מסוכנים ובגין חוסר מוכנות לאירועי חומרים מסוכנים.
במסגרת סיורי פיקוח של גורמי מקצוע במחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה ביקב ירושלים שבאזור התעשייה עטרות, נמצאו ליקויים והפרות של תנאים בהיתר הרעלים של היקב, אשר הצביעו על אחזקה לקויה של חומרים מסוכנים והגברת פוטנציאל לסיכון עובדי היקב והסביבה. עוד עלה בסיורים כי היקב אינו ערוך לאירוע חומרים מסוכנים, לא קיים נוהל סדור ולא נעשו תרגילים כנדרש בהיתר הרעלים.
 
לנוכח אלו, דרש המשרד תיקון מיידי של ההפרות, במטרה למנוע אירועי חומרים מסוכנים ופגיעה בסובבים ובעובדי המפעל. כאשר לא בוצעו ההוראות ולא תוקנו הליקויים, החל מחוז ירושלים של המשרד בהליך אכיפה מול היקב המגיע כעת לסיומו.
העיצום הוטל, בין השאר, בעקבות ליקויים במוכנות היקב לאירועי חומרים מסוכנים. מסיורי הפיקוח עלה כי חסרים ביקב האמצעים וציוד המיגון לטיפול באירועים, הציוד הקיים אינו תקין, לא הוגדרו נוהלי חירום ולא נעשו תרגילים להיערכות ומוכנות. כמו כן, היקב לא החזיק באישורים הנדרשים, בין השאר מכבאות והצלה לישראל. עוד עלה כי החומרים המסוכנים מאוחסנים שלא כהוראות ובאופן היוצר סיכון לעובדים ביקב ולמבקרי האזור, בלא מיקום אחסון מוגדר ומשולט כנדרש בתנאי ההיתר.
לנוכח זאת ובתום הליך מנהלי של מחוז ירושלים של המשרד מול היקב, הטיל סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה של המשרד להגנת הסביבה, יצחק (בנדה) בן-דוד, עיצום כספי בסך 859,614 ₪ על יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בע"מ.
המשרד להגנת הסביבה פועל באמצעים העומדים לרשותו לפיקוח על עמידה בתנאי היתר הרעלים במפעלים ויקבים, במטרה למנוע אירועי חומרים מסוכנים ולשמור על בריאות העובדים והסובבים במתחמים אלו. המשרד לא יאפשר למחזיקי חומרים מסוכנים להקל ראש בהוראות החוק ובדרישות ובתנאי היתרי הרעלים הניתנים על ידי המשרד המגינים מפני אירועי חומרים מסוכנים ושומרים על בריאות הציבור והסביבה.
שוני גולדברגר, מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה: "אחזקה לקויה וחוסר מוכנות של היקב לאירועי חומרים מסוכנים הם פוטנציאל ממשי לאירוע שיכול היה לפגוע בעובדי היקב ובסובבים. המטרה של הדרישות וההוראות בהיתרי הרעלים למנוע אירועי חומרים מסוכנים, והפרה שלהן מסוכנת ומהווה עבירה על החוק. אנו ממשיכים לפעול לפיקוח מול כלל הגופים המחזיקים בחומרים מסוכנים, במטרה לשמור על בריאות הציבור והסביבה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה