משפט

שר המשפטים יריב לוין נעלב: "מתייחסים אליי כמו אל עציץ"

שר המשפטים הנכנס מצחצח חרבות לקראת הרפורמות הצפויות במערכת המשפט ואומר בדיוק את מה שהוא חושב
דוד זולדן |  3
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במהלך דיון שהתקיים היום בוועדת חוקה שדנה על חוק היועצים המשפטיים, המשנה ליועצת המשפטית, גיל לימון, ביקר בחריפות את הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין והזהיר כי אם היא תעבור – הממשלה תהיה החוק
"מי שגם כותב את החוק, גם מחליט עבור עצמו, גם בוחר את השופטים וגם יכול לעקוף את החלטת השופטים, לא יהיה כפוף לחוק" אמר המשנה לימון והוסיף: "יותר מזה – הממשלה תהיה בעצמה החוק. התוצאה של המהלכים עליהם מדובר יכולה להיות קעקוע של מערכת שלטון החוק במדינה דמוקרטית. אם יתקבלו מכלול ההצעות שעל הפרק – הממשלה ושריה יפסיקו בפועל להיות כפופים לדין", טען לימון.
 
לאחר שהמשנה ליועמ"שית סיים לדבר, שר המשפטים השיב לו ואמר כי: "אני חושב שאין דוגמה מאלפת לצורך ברפורמות שאני מביא מאשר מה ששמענו עכשיו. כשנכנסתי ללשכת שר המשפטים שמתי לב מיד לדבר אחד – שבלשכה הזו אין עציץ. ואמרתי, אני יודע למה – כי העציץ יושב מולך. כך זה נתפס, כך זה נראה וזה דבר שלא יעלה על הדעת", תקף השר לוין.
עוד הוא אמר כי: "מופיע כאן המשנה ליועצת המשפטית מציג עמדה משפטית בסוגיה מאוד חשובה הנוגעת לעניין שאין חולק שנמצאת בליבת העשייה של שר. מתי אתם חושבים שאני שמעתי או יכולתי לקרוא את חוות הדעת של היועמ״ש? תאמינו או לא עכשיו זו הפעם הראשונה ששמעתי עליו", טען.
בנוסף, טען השר לוין: "אתם חושבים שמישהו בישיבה אמר לי דבר וחצי דבר על מה שהולך להיאמר פה? כלום. אולי כדאי שהייעוץ המשפטי לממשלה ירצה לשמוע מה יש לשר המשפטים לומר לפני שהם מביאים את עמדתה לוועדה? זה מראה על כשל עמוק בהבנת תפקיד הייעוץ המשפטי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עציץ?!
    emily 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא ולא יריבי, אל תחמיא לעצמך. עציץ חי כשמשקים אותו, עליך משתינים ולכן אתה קמל ותיכף כבר תתאדה אינשאללה
    סגור
  • 2.
    לוין המיתמם
    התוכן 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חזון העצמות היבשות של הפרדת רשויות על פי הנביא יהויריב לוין (שר המשפטים הנכבד): הממשלה תחליט על חוקים לפעילותה ותעביר אותם ל"אישור" חותמת הגומי (הקרויה כנסת או פרלמנט בלעז) המלאה בחברים יקרים התלויים לפרנסתם בממשלת הזדון והרוע הזאת (החוק הנורבגי). בית המשפט יאוכלס בידי "שופטים" מאנשי שלומנו באישור הנאשם מר בנימין נתניהו ועבדו הנרצע י. לוין. ובא לציון גועל נפש.
    סגור
  • 1.
    מבחן המשילות
    דניאל 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מיליונים של אנשים מאחוריך לוין. לפטר לפטר לפטר כל פקיד שלא מבין את תפקידו
    סגור