משפט

הרשות השנייה במכתב דרמטי לבג"ץ: סאגת FREETV בדרך להכרעה

הרשות השנייה מגיבה לטענות של HOT בעתירה לבג"צ על השקת הסטרימינג החדש ודוחה את הטענות כי קשת לא יכולה להשתמש בשירות סטרימינג כמו גם שהיא תפגע בתחרות ותהפוך למונופול. הרשות השנייה מודה שלא בדקה את "שוק הדעות" - טענה מרכזית בעתירה. האם בג"צ יכריע לאחר התשובה הנחרצת שעתידה לטלטל את שוק הטלוויזיה בישראל?
כפיר אדר | 
קשת, הרשות השנייה (צילום Magma Images, ויקיפדיה)
דרמה בסכסוך בין HOT ל-FREETV עם התשובה של הרשות השנייה לדרישות שופטי העליון בעתירה של בג"ץ מולם ועל אישור FREETV.
נזכיר: בתאריך ה-24.4 הוגשה חוות דעת כלכלית של הרשות השנייה לבג"ץ בדיון שהורו לה להעביר את חוות הדעת גם לעותרת HOT, ובנוסף גם דרשו להבהיר האם נבחנו השלכותיה על שוק התקשורת ובפרט בהתייחס למתחרים שאינם ערוצים מסחריים.
שופטי העליון פסקו כי הרשות השנייה תגיש הודעה משלימה עד לתאריך ה-8 במאי וכתבו כי "לאחר מכן יוחלט על המשך הטיפול בתיק ואכן אתמול בלילה, הרשות השנייה הגישה את חוות דעתה המקיפה בנושא וקבעה כי היא דוחה את טענות HOT.
 
הרשות השנייה אומרת כי התקיימה בדיקה כלכלית עצמאית ומעמיקה הן בפן המשפטי בהחזקת קשת את הסטרימינג והן להפיכתה למונופול בתחום הטלוויזיה. לדברי הרשות, הם ערים לטענות בדבר עוצמתה של קשת, לכן התנתה את מתן האישור בתנאים שייצרו הפרדה ברורה בין המיזם לבין קשת. לדבריהם, לא הוצג ביסוס לקיומו של חשש לתחרות וגם מול שווקים שאינם מפוקחים על ידי הרשות השנייה. כל זאת לצד חוו"ד של רשות התחרות שלא מצאה פגיעה אפשרית.
חלק מהגבלות והתנאים שהציבה הרשות היו איסור על קשת להעביר ל-FREETV תכנים המופקים על ידה או מטעמה, לחייב את קשת לאפשר את שידורי ערוץ 12 בכל פלטפורמה באופן שוויוני וללא אפליה ולאסור על FREE TV שימוש בתשומות ותוצרי חברת החדשות גם לרבות הופעה של גורמים הקשורים לחברת החדשות בתכניות שישודרו במיזם.
ברשות השנייה הבהירו כי ישנן פלטפורמות רב ערוציות המשדרות באמצעות האינטרנט כמו פרטנר וסלקום TV שאינן מפוקחות על ידי הרשות השנייה.
יש לציין כי הרשות השנייה התייחסה גם לטענה העיקרית בדבר האפשרות לבעלות צולבת וריכוזיות שאינה אפשרית, לכאורה, על פי החוק כמו גם ההשפעות על "שוק הדעות", וכותבת כי אכן לא בדקה את הנושא כיוון ש-"הרשות השנייה אינה יכולה באופן מעשי לשקול את 'שוק הדעות' במגוון אמצעים וספק אם בכלל ניתן וראוי לעשות כן".
כזכור, מיזם הענק של קשת ו-RGE יצא רק לאחרונה לדרך באופן רשמי, כפי שחשפנו ב-ice לראשונה, ואפליקציית הסטרימינג המסקרנת FREETV מאפשרת הרשמה וקבלת חודש ניסיון חינם, במה שנראה כמהפכה בשוק הטלוויזיה בישראל. מעבר לערוצי הברודקאסט, וכלל ה-VOD של קשת, יציעו באפליקציה גם את ערוצי RGE הכוללים את ערוץ הספורט וערוצי ילדים, וכל זאת במחיר סביב ה-40 שקל בלבד.
אולם ברקע הדברים מתרחשת דרמה של ממש, כאשר HOT עתרה לבג"ץ נגד הרשות השנייה וקשת על האישור שניתן לקשת להפעיל סטרימינג משלה וזאת על פי, לכאורה, לשון החוק של איסור בעלות צולבת על ערוץ מסחרי ועל טלוויזיה רב ערוצית. בנוסף העלו בהוט את החשש מפני מונופול של קשת, ואף שהרשות השנייה לא בדקה את הנושא ונתנה אישור לקשת לצאת לדרך בלי בירור מקיף על ההשלכות על שוק התקשורת.
 
קשת שהינה צד בעתירה, החליטה למרות המשך הדיון בבג"ץ וטרם פעילות הרשות השנייה, להשיק את אפליקציית FREETV, וזאת כנראה על רקע העיכוב בהחלטה. בנוסף התאריך לא נבחר סתם: אתמול ירדו סופית תכני ה-VOD של קשת מהוט לאחר שלטענת קשת לא הגיעו להסכמה על תשלומי זכויות היוצרים. בהוט תקפו את ההחלטה וטענו כי "קשת מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי בתחום הערוצים המסחריים, בניגוד לחוק התקשורת והתחרות. קשת הינה ערוץ ברודקאסט המשודר באופן חינמי לציבור בישראל על פי חוק. לאחר שקשת כשלה במאמציה להאריך את הוראת השעה שאפשרה לה לגבות סכומי עתק בגין שידוריה, היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופתה".
תגיות FREETV | HOT | RGE | הוט | עתירה | קשת
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה