משפט

חדש בדרום: נפתח משכן "אומדנא" לגישור, בוררות והערכת סיכונים

המשכן שוכן בצמוד להיכל המשפט בבאר שבע, ובמשכן ניתן לקיים עשרות הליכי גישור ובוררות במקביל; כמו כן, בשל הקירבה לביהמ"ש, עורכי דין יכולים לעשות שימוש בחדרי הישיבות במשכן לצרכיהם
מערכת ice |  3
טקס פתיחת המרכז (צילום דיאגו מיטלברג)
חדש בדרום: המשכן לגישור בוררות והערכת סיכונים, נפתח לראשונה בבאר שבע. המשכן, שנושא את השם המסקרן "אומדנא" הוא בבחינת בשורה של ממש לעולם המשפט בדרומה של הארץ.   
מסיבת הפתיחה של משכן "אומדנא" התקיימה אמש (רביעי) בהשתתפות ראש העיר באר שבע, יו"ר לשכת עוה"ד, מיטב ובכירי המשפטנים והתעשיינים בארץ.  
 
המשכן שוכן בצמוד להיכל המשפט בבאר שבע, ובמשכן ניתן לקיים עשרות הליכי גישור ובוררות במקביל. כמו כן, בשל הקירבה לביהמ"ש, עורכי דין יכולים לעשות שימוש בחדרי הישיבות במשכן לצרכיהם.  
מי שיזם את הקמת המרכז החדש לגישור ובוררות הוא אחד מעורכי הדין הבכירים בישראל ובעל משרד עורכי דין הוותיק והגדול בעיר – עוה"ד חן אביטן. 
לאחרונה קיבלנו תזכורת בכתבה ששודרה בערוץ 12 ביחס לתלאות שמתדיינים בבית המשפט נאלצים לחוות, הן ביחס למועדי ההמתנה, הדחיות ומשך הזמן ממועד פתיחת התיק בבית המשפט ועד לקבלת פסק דין. לאחר מכן, אפשר לפתוח סרגל זמן חדש ונוסף, מועדים לערעור וגם כאן מדובר בחודשים ושנים. היום כבר ברור שסכסוכים ומכלל הסוגים ובעיקר לסכסוכים ב"יחסים מתמשכים", משתלם יותר לבחון ולפתור באמצעות הליכי גישור. הליכים אלה חסויים, נערכים באכסנייה ראויה ומכובדת ומגיעים לכדי מיצוי ותוצאה בתוך ימים עד שבועות. במקרים המתאימים, אפשר להפנות את ההליכים לאפיק של בוררות בפני אחד מהבוררים המנוסים במשכן.    
משכן 'אומדנא' פותח את שעריו ויעניק ליווי ופתרונות משפטיים לתושבי הנגב בתוך הבנה רחבה ושיח 'בגובה העיניים' בידי אנשי המקצוע הטובים בארץ, בהם עו"ד ציון אמיר, עו"ד גלעד שר, השופטת (בדימוס) ונשיאת ביה"ד לעבודה, אורלי סלע ועוד.  
בפתיחה חגיגית שהתקיימה הושק משכן 'אומדנא'- לגישור ובוררות מקצועי בידי עוה"ד חן אביטן. המשכן החדשני שממוקם בקריית הממשלה צמוד להיכל המשפט בבאר שבע מציע נבחרת של מגשרים בעלי שם חלקם מבכירי מערכת המשפט והבוררות הישראלית ובהם: עו"ד ציון אמיר, עו"ד גלעד שר, נשיאת ביהמ"ש בדימוס- אורלי סלע, השופטת בדימוס- שרה פריש, השופט בדימוס- ג'ורג' אמוראי, פרופ' אשר אלחיאני ואשר גרינבאום- מ"מ מנכ"ל ICL (לשעבר).  
עוד ובין המשתתפים באירוע הפתיחה החגיגי, שהתקיים ערב חג מתן תורה, היו ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, בכיר הפרקליטים הפליליים- עו"ד ציון אמיר, עו"ד עמית בכר, יו"ר לשכת עוה"ד, מר יואב שמחי, יו"ר הסתדרות הלאומית ועוד.  
מעבר לנוחות ולזמינות של משכן אומדנא שיחסכו זמן וכסף מיותר לקהילה העסקית באזור, המרכז החדשני שם דגש על ניהול ההליכים תוך הבנה מלאה של האינטרסים האמיתיים של הצדדים ובשם לב למצב המשפטי ומתוך הבנה של המרחב האזורי על כלל האוכלוסיות והמגזרים בנגב.
משכן אומדנא מביא בשורה לדרום ולצד שירותי גישור, בוררות והערכת סיכונים אף מבצע קורסים והכשרות מקצועיות בעולמות אלה במסגרת האקדמיה הפרקטית שכבר פועלת ומציעה קורסים, הכשרות והשתלמויות עם תכני העשרה לעורכי דין ותוכניות לימודיות למגשרים, בוררים ועו״סים, במגוון נושאים.  
כמו כן, מתחם משרדי הבוטיק של משכן אומדנא, בשל קירבתו להיכל המשפט מהווה בית לעורכי דין המבקשים להכין עדים לפני דיון, לקיים ישיבות עבודה עם עמיתיהם או לקבל לקוחות והכל בסביבה מקצועית, נעימה ויוקרתית. במשכן ניתן ליהנות ממשרדים מאובזרים, שירותי משרד בתעריף יומי ושעתי ולא מעט אירועים מקצועיים והרצאות.  
עוה"ד ציון אמיר, מבכירי הפרקליטים הפליליים בארץ אמר באירוע הפתיחה כי "מדובר במהלך שיכול לשנות את חוקי המשחק המענים את בעלי הדין. אני מציע להעביר את התיק של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגישור מול מערכת המשפט, עו"ד רם כספי יכול להיות מגשר טוב לזה לדעתי. אני גאה להיות חלק מנבחרת משכן אומדנא שמביאה בשורה עצומה בכלל ולתושבי הנגב בפרט".
בטקס אמר ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ: "להגיע להסכמות צריך שום שכל, תבונה והקשבה. כראש עיר שמקבל קרדיט יחסית גדול מהציבור, התפקיד שלי הוא להסתכל על כל האוכלוסיה, בלי לוותר על אף אחת מהקהילות בעיר ואנחנו לומדים להסתדר פה יחד. לא תמיד צריך לכופף את היד אחד לשני, יותר חשוב להגיע להסכמות, ללמוד ולהסתייע האחד בשני כי זה מה שישאר אתנו קדימה".
עו"ד חן אביטן - מייסד ומנכ"ל משכן אומדנא אמר בטקס: "מתוך הבנה שתפיסה של מנצח ומפסיד במערכה משפטית וגישת 'יקוב הדין את ההר' פחות מתאימה לעידן הנוכחי, וספק אם התאימה לעידן מסוים בעבר, המשימה שלנו היום היא ליצור חברה ישראלית שחיה בכבוד, בשלום ובדרכי הידברות חוצות מגזרים ואמונות. בעולם בו נתוני אשראי ותביעות עוברים במדיה מהירה של 500Mb, עולם המשפט לא יכול להמשיך להתבונן מהצד ולהתנהל בכבדות שאפיינה את המאה הקודמת. את כל זה באנו לשנות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש זאב ויש כבס
    ג'ני 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יבואו לגישור זאב וכבס. אז זאב יוכל את הכבס ויקבל עורך דין, שיגיד שכבס התעבד
    סגור
  • 2.
    הכל שטויות
    אייל 05/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיבנו עוד בית חולים זה לא נורמלי לחכות יותר מחצי שנה לתור אצל רופא מומחה
    סגור
  • 1.
    לא קונה, זה סידור אישי ...
    הידען 05/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדעתי ולכאורה הוא עשה לעצמו יחסי ציבור ופרסום אישי בחסות "ההמצאה" והכתבה ...
    סגור