משפט

הרפורמה נעצרת: בגלל הפיגוע הדיון על עילת הסבירות נדחה

מתנגדי הרפורמה המשפטית מתכננים להשבית את התחבורה הציבורית במידה והרפורמה תחזור לשולחם הממשלה ותקודם. בינתיים הדיון על אחד הסעיפים המרכזיים ברפורמה ושהיה אמור להתקיים היום נדחה בשל הפיגוע בעלי
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון, תומר נויברג)
הדיון הראשון לקידום עילת הסבירות שהיה עתיד להתקיים היום בוטל ויועבר למועד אחר. באופוזיציה התנגדו לחידוש החקיקה וטענו כי הדבר פוגע בניסיונות הפשרה של הנשיא הרצוג.
הדיון סביב סעיף משמעותי ברפורמה היה אמור להתקיים היום בשעות הבוקר אך לאור פיגוע הירי החמור שגבה את חייהם של ארבעה קורבנות הדיון בוטל. הקואליציה החליטה לקדם את הסעיף הזה בכנס הקיץ שמסתיים בסוף חודש יולי, כאשר שאר הנושאים ברפורמה המשפטית יידחו למושב הבא.
באופוזיציה תקפו מוקדם יותר את ההחלטה לכנס את הוועדה לנושא החקיקה המשפטית, וטענו שבכך הקואליציה "חשפה" את העובדה שהיא לא מעוניינת במציאת פשרה. גם מובילי המחאה נגד הממשלה הודיעו שיחריפו את המאבק נגד הרפורמה המשפטית.
 
הצעת החוק עליה סיכמו ראשי סיעות הקואליציה והגיעו להחלטה משותפת לקדם את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות דרך ועדת החוקה, זאת בניסיון שנועד לזרז את המהלך שכן מדובר בקיצור דרך משמעותי כל עוד הדבר נעשה דרך הוועדה.
כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצהיר כי בכוונתו לחדש חלק מחקיקת הרפורמה המשפטית ועלה להתקפה נגד לפיד וגנץ: "בשבוע שעבר הוכח כי גנץ ולפיד שיחקו משחק. זה היה מצג שווא של כביכול הידברות. נתנו חודש ועוד חודש ועוד, הנציגים שלהם לא הסכימו להבנה המינימלית ביותר".
"הכוונה הייתה למרוח זמן, למסמס כל תיקון. בשעה שרוב גדול בציבור מבין היום כי צריכים לעשות תיקונים במערכת המשפט. לכן השבוע אנו נתכנס, נתחיל השבוע את הצעדים המעשיים  נעשה אותם באופן מדוד ואחראי, אבל בהתאם למנדט שקיבלנו - נעשה תיקונים במערכת המשפט", חתם נתניהו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה