משפט

מילצ'ן הדהים את שרה נתניהו: "כל שיחה הוא מקליט"

איש העסקים מעיד זה היום השלישי מברייטון בנוכחות אשת רה"מ שרה נתניהו הנוכחת בעקביות באולם המשפט מאז תחילת עדות מילצ'ן. ראש הממשלה נתניהו צופה בעדות מבית המשפט בירושלים. מילצ'ן חשף מדבריו של עד המדינה ניר חפץ שאמר לו בשעתו כי: "הוא צודק, שיסתדרו לבד, שיעזבו אותנו"

דוד זולדן | 
ארנון מילצ'ן, שרה נתניהו (צילום shutterstock, פלאש 90/ אריה לייב אברמס)
איש העסקים, ארנון מילצ'ן העיד זה היום השלישי וסיפר כי היה שותף למאמצי התיווך בין "ידיעות אחרונות" ל"ישראל היום", לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ואף אמר לעד המדינה ניר חפץ באחת ההקלטות שהוצגו בבית המשפט כי "ביבי אומר לי שכל שיחה עם נוני הוא מקליט".
עוד עולה מהעדות כי שלדון אדלסון  סירב בתוקף להפגש עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס ("אין סיכוי שניפגש"). מילצ'ן העיד עוד כי אדלסון חשש להיכנס לכלא בעקבות השיחות הללו ("כולנו נשב בתא אחד ליד השני") וחשף מדבריו של עד המדינה ניר חפץ שאמר למילצ'ן בשעתו כי: "הוא צודק, שיסתדרו לבד, שיעזבו אותנו".
"דיברנו על איך מגיעים לנוסחה של 'חיה ותן לחיות', נוסחה מקובלת על שני הצדדים של מספר העותקים של שלדון ביום-יום ומספר עותקים בשבועון", כך לדברי מילצ'ן שמגלה כי הייתה הבנה ש"אם ישמרו על מגבלות המספרים הללו של 'ישראל היום' ו'ידיעות', ואם כולם יעמדו בהבטחות, אז חלק מהעסקה תהיה לא לפגוע בראש הממשלה ואשתו".
התובעת ליאת בן ארי שאלה את מילצ'ן: "מי ביקש ממך להיות מעורב בכל המאמצים הללו?", ומילצ'ן השיב: "סביר להניח שראש הממשלה ואשתו".
 
התובעת ליאת בן ארי הקריאה מתוך תמלילי הקלטות בין עד המדינה ניר חפץ לאיש העסקים ארנון מילצ'ן, שדיברו על ניסיונות התיווך בין מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס לבעלי החינמון "ישראל היום" שלדון אדלסון המנוח, כך שתפוצת עיתוני "ישראל היום" תוגבל. הוא הסביר כי השיחות היו תחת הכותרת "חיה ותן לחיות", אותה הגדיר אדלסון. "שאלתי את נוני מה ההגדרה שלך של 'תן לחיות', הוא אמר 85 אלף (עותקים)".
בן ארי שאלה את מילצ'ן מדוע שוחח עם חפץ בסוגיה ומילצ'ן השיב: "הייתי מעורב כי הייתי קרוב לראש הממשלה ורעייתו, והיה לי חשוב שלא יעברו שאת הסבל שהם טוענים שעוברים מנוני. הדרך היחידה הייתה דרך 'ישראל היום' שיהפוך למאזן אימים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה