משפט

בית הדין הרבני בפסיקה חסרת תקדים: זה מה שתקבל הגרושה

תקדים ברבני: גרושה בת 30 לא תצטרך לחכות 30 שנה לקבלת 50% מהפנסיה שצבר הגרוש
מערכת ice |  8
הסכם גירושין (צילום freepik, pexels, shutterstock)
גרושה בשנות  ה-30 לחייה, לא תצטרך להמתין להגיעו של הגרוש לגיל 67 בכדי לקבל מחצית מהחיסכון הפנסיוני שצבר עד היום. כך עולה מפסק דין תקדימי שניתן השבוע בבית הדין הרבני האזורי באשקלון, בעקבות תביעה שהגישה הגרושה באמצעות עורכת הדין רותם גליקסברג, המתמחה בדיני משפחה.
מהתביעה עולה כי בני הזוג היו נשואים רק שנתיים וחצי ומערכת היחסים עלתה על שרטון לאחר הולדת בתם.  האקטואר קבע כי לאשה מגיעים כ-73 אלף שקלים מהחיסכון הפנסיוני שצבר עד הים הגבר ממקום עבודתו, אבל הגבר הציע לשלם את חלקה רק בעוד יותר מ-30 שנה, רק לאחר שייצא לפנסיה. האישה מצידה, ביקשה באמצעות באת כוחה שחלקה בפנסיה של בעלה ישולם בעוד כשנה וחצי. 
 
לטענתה היא הסכימה לוותר מראש על הכתובה, בתנאי שתקבל בזמן הקרוב את חלקה בחיסכון הפנסיוני שלו, והוסיפה כי משכורתו גבוהה, בת זוגתו החדשה נושאת בתשלומי המשכנתא לדירה שרכש לאחר גירושין ואין מניעה שהגרוש יקח הלוואה למימון  חלקה בפנסיה שלו. בנוסף היא טענה כי ברצונה ליצור הפרדה וניתוק כלכלי ביניהם והיא זקוקה לכסף כדי לחסוך לרכישת דירה לה ולבתם המשותפת.
הגרוש טען כי מעולם לא הייתה התניה לוויתור על הכתובה, בתמורה לקבלת כספי הפנסיה עכשיו  וכי מדובר בבקשה חריגה שכן,  הכלל המנחה הוא כי השימוש בזכויות הפנסיוניות יתבצע  במועד גמילתן של הזכויות קרי,  ביום היציאה שלו לפנסיה בעוד יותר מ-30 שנה.
אב בית הדין, הרב מאיר כהנא, קיבל את טענת עורכת דין רותם גליקסברג בא כוחה של האישה, וקבע כי למרות שמדובר בבקשה חריגה, לאחר שקלול טענות הצדדים והנסיבות כמו הסכם הפשרה, שווי חלקה בפנסיית הגבר, גיל הצדדים ומצבם הכלכלי - יש להורות באופן חריג שעוד כשנה וחצי,  הגרוש יעביר לגרושתו את חלקה בזכויות הפנסיוניות שצבר במהלך השנתיים וחצי של חיי הנישואין.

עורכת הדין רותם גליקסברג. צילום: ענת פנחס
אב בין הדין הוסיף כי קבלת הכספים באופן כמעט מיידי הוא כנגד ויתור על הכתובה ואיני רואה בכך נטל כלכלי כבד על הגרוש. מדובר בבני זוג בשנות ה-30 לחייהם וצפויים עשרות שנים עד ליציאה לפנסיה, לכן אין זה ראוי לדרוש מהגרושה להמתין כל כך הרבה שנים. לגרוש יש הכנסה טובה ואילו הגרושה  עדיין מנסה להתבסס כלכלית וראוי שהיא תיערך לרכישת דירה לצרכיה ולצרכי בתם המשותפת.
בסופו של דבר בית הדין פסק כי על הגרוש לשלם כ-73 אלף שקלים לגרושה עד סוף שנת 2024.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אסור להתחתן דרך הרבנות רק נישואים אזרחיים
    עופרה 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפסול את בתי הדין עד לסגירה מוחלטת
    סגור
  • 7.
    בתי דין הרבני הכי מושחתים שיש הם באים רק לטובת האישה
    עופרה 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם עם האישה בוגדת הם דואגים שהיא תקבל מזונות גבוהים נכנסים בגברים בכל הכח עד כדי רמיסה פעם היו ערכים לדיינים היום הם נעשו ליברלים ונותנים מתנות לנשים שבגדו הם דואגים שהיא תקבל גם את מה שלא מגיעה לה צריכים לסגור את בתי הדין המושחתים אין צדק הם הפכו את ביית הדין לקרקס
    סגור
  • 6.
    הגרוש צריך לקפוץ על המציאה
    אורח 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיתן לה 73k ויפטר ממה
    סגור
  • 5.
    אסור לגבר להתחתן בלי הסכם
    ליאון 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובטח לא להגיע לרבנות
    סגור
  • 4.
    אף אחד לא קילל את בנה של סתיו
    שירה 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השקרנית הוורודה מבית האח הגדול הטיחה בגיא: הבן דלי יותר חשוב מהאקסית שלך וזאת ללא שום הצדקה. גיא השיב לה מיד: האקסית שלי יותר חשובה מהבן שלך. מי המציא את עניין ה"קללות"? כדאי לדבר רק על מה שיודעים מראיה, ולא להתבסס על רכילות מכוערת וטיפשית.
    סגור
  • 3.
    אתם גורמים ששום גבר יהודי לא ירצה להתחתן עם יהןדיה
    אהרון 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור להתחתן עם שום יהודיה יש לי חברה נוצרית ממש מדהימה וטובה, היא מעניקה לי חיים כל יום
    סגור
  • 2.
    מה היסוד
    אלי 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לראות מה הנימוק ההלכתי . כי זה שלגבריס כסף זה לא נימוק הלכתי . אולי נימוק עיתונאי...
    סגור
  • 1.
    ימח שמו וזיכרו של מאיר כהנא בן השטן
    דנה 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך אפשר לדרוש מאב לקחת הלוואה על כספים שלא באו לעולם? רשע ארור בן השטן הארור הזה עוד ישב על כסא הליצן התורן של החרבנות הראשית
    סגור