משפט

רוטמן: "לא סביר שצריך להתווכח בביהמ"ש האם נכון לנצח את האויב״

ח"כ שמחה רוטמן ניצל את השקת שדולת הניצחון הישראלי בכנסת כדי להדגים איך השתמש בעבר בעילת הסבירות מול עיריית תל אביב, שהסירה שלט שאמר "שלום עושים רק עם אויבים מובסים"
מערכת ice | 
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הגיע היום (רביעי) להשקת השדולה לחיזוק תודעת הניצחון הישראלי. השדולה, שהוקמה בשיתוף פרויקט הניצחון הישראלי אותה ייצג רוטמן כעו"ד, התכנסה לדון בנושא 'איך ננצח במלחמה הבאה?'.
"אחד הנושאים בהם ייצגתי, כולל בבית המשפט העליון את פרויקט הניצחון הישראלי – היה נושא של סבירות, ועוד סבירות של נבחר ציבור. רק שתראו איזה שימוש לרעה נעשה בדבר הזה, הם הכינו שלט מדהים: 'שלום עושים רק עם אויבים מובסים'. השלט הדגים מה ההישג שצריך להיות במערכה בעזה ובכלל במערכה נגד הטרור, אמירה ברורה וערכית שהדרך לסיים את הסבבים הבלתי פוסקים הללו והדד-אנד בו נמצאת ישראל ביחסה אל הטרור וערביי יהודה ושומרון – היא באמת ניצחון ברור וחד. ויש לנו את הכלים הצבאיים וגם הדיפלומטיים לעשות זאת".
 
"בעיניי זה היה קריאייטיב גאוני", המשיך רוטמן, "אני צריך לפרגן למי שעשה את זה, והשלט הזה נתלה והוסר על ידי רון חולדאי ראש עיריית תל אביב. הטענה הייתה שעצם העלאת הנושא, בוודאי בדרך הוויזואלית למודעות הציבורית, זה מעורר תחושות קשות ופוגע בעיניים של הציבור. אני אפילו לא מדבר על ההשוואה לתחושות הקשות ולמילים ולתמונות הקשות שמתנוססות בלב תל אביב יום ביומו בחצי השנה האחרונה, ובסופו של דבר יש לו איזה סמכות בחוק לעשות.
"אפילו שם שהשתמשתי בכאב לב גדול במילה סבירות בעתירה, אפשר היה להתמודד בלי טענת הסבירות אם בית המשפט היה מעוניין לעזור לשינויים של חופש ביטוי ומידתיות וכדומה. אז ככה לטובת מי שהזכירו לי שהשתמשתי בסבירות, זה באמת בא לומר שהסבירות או שיקול הדעת במרחב. וסוף דבר ניצחנו בעתירות האלה כל כך הרבה פעמים, אבל זה לא עזר, כי כל פעם עיריית תל אביב אמרו לנו, אתם צודקים אבל תגישו בקשה מחדש.
מגבלות הכוח המשפטי, שגם מזה אפשר ללמוד הרבה מאוד, ובייחוד במאבק מול נבחר ציבור, גם אם הוא נחוש לעשות דברים רעים, כמו ראש העיר תל אביב בהסרת השלט הזה, צריך לומר בצורה ברורה: זה לא סביר שלדבר על הכנעת האויב, שלדבר על אמירה ברורה שאנחנו צריכים לשאוף לניצחון, זה בכלל קונטרוברסלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה