משפט

רגעי הכרעה: החוק לשינוי עילת הסבירות יעלה היום לאישור סופי

בשעות הצהריים תצביע הכנסת על אישור צמצום עילת הסבירות והקואליציה צפויה להעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית. מנגד, מואצים ניסיונות לפשרה בבית הנשיא והמחאה נגד הרפורמה תגיע לאזור הכנסת 
דוד זולדן | 
הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני, נועם רבקין פנטון, תומר נויברג)
חקיקת הרפורמה: הכנסת צפויה להעביר היום (שני) לראשונה את אחד מסעיפי הדגל של הרפורמה ותאשר בקריאה שנייה ושלישית את החוק לשינוי עילת הסבירות.
במהלך הלילה נמשכו המגעים בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה בתיווך בית הנשיא בניסיון נואש לדחות את החקיקה ולסכם על פשרה.
בקואליציה דוחים את ההצעה לפיה תרוכך עילת הסבירות, בתמורה להתחייבות לדחות את יתר הרפורמה המשפטית לתקופה ארוכה של לפחות שנה.
 
הזמן המשוער לתחילת ההצבעה צפוי להתחיל בשתיים בצהריים ויארך כמה שעות רצופות.
על פי החלטת ועדת הכנסת הוחלט להפעיל את סעיף 98 שמגביל את זמן הדיון וכן את כמות ההצבעות ולכן במהלך הישיבה יתקיימו הצבעות על לא יותר מ-140 הסתייגויות לחוק ולאחריהן הצבעה בקריאה הסופית.
מחוץ למשכן הכנסת צפויות להתקיים לאורך כל היממה הקרובה מחאות וצעדות של מתנגדי החקיקה המשפטית והמשטרה ערוכה בכוחות גדולים לשמור על הסדר ותפתח את הצירים שיאפשרו גישה חופשית לכנסת, בפרט לחברי כנסת שאמורים להגיע להצבעות.
משמר הכנסת נערך למחאות בזמן הדיון על חוק עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית, ובאופן חריג תוגבל הגישה למשכן למי שאינו בעל אישור קבוע לכנסת.
בהודעה שהופצה על ידי דוברות הכנסת נמסר שלא תתאפשר כניסה של אורחים חד-פעמיים או ביקורים מיוחדים גם היום, מחשש להתפרעויות בתוך הבניין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה