משפט

מכה לדיסני במאבקה נגדה מושל פלורידה: "בטוחים שננצח"

אחרי שהמועצה החדשה המורכבת ממקורביו של המושל דה סנטיס הגישה תביעת נגדית ברמת המדינה נגד דיסני, אותה היא ביקשה לבטל, השופטת דחתה את אותה הבקשה. בנימוקיה, השופטת ציינה כי הנושא צריך להיפתר בבית משפט: "הנושא הזה חי וקיים ויש לו השלכות בעולם הממשל לשני הצדדים"
מערכת ice | 
דיסני (צילום pexels ,pixabay)
בחודש פברואר האחרון מושל פלורידה והמועמד לתפקיד הנשיא מטעם המפלגה הרפובליקנית, רון דה סנטיס, חתם על צו המבטל את הפטור ממס שלו זוכה המתחם של וולט דיסני "דיסניוורלד" החל משנות ה-60, בטענה כי מראש מדובר היה בתקלה שלא תוקנה במשך עשורים.
מהלך הגיע לאחר שדיסני נאלצה להישמע למחאות העובדים שלה והתנגדה לחקיקה של המושל שמגבילה את לימודי המגדר והמיניות בבתי הספר בפלורידה. דה סנטיס אף הרחיק לכת והחליף את חברי המועצה שמפקחת על האזור במקורביו, אשר החלו להתנכל לדיסני וביטלו את הסכמי הפיתוח של החברה. הדבר גרם להגשת תביעה ברמה הפדרלית כנגד דה סנטיס, בטעינה כי המושל מתנהל באופן נקמני ומדובר ב"קמפיין פוליטי מתוזמר".
 
המועצה החדשה הגישה תביעה נגדית ברמת המדינה נגד דיסני, אותה היא ביקשה לבטל. אתמול (שישי) השופטת מרגרט שרייבר דחתה את הבקשה לביטול והמשפט אכן יתקיים. בנימוקיה, השופטת ציינה כי העניין צריך להגיע לבית משפט על מנת להיפתר: "הנושא הזה חי וקיים ויש לו השלכות בעולם הממשל לשני הצדדים".
בדיסני הגיבו לפסיקה ומסרו: "הפסיקה הנוכחית לא משפיעה על התביעה שלנו בבית המשפט הפדרלי, שנועדה לשמר על הזכויות החוקתיות של דיסני ואנחנו בטוחים לגמרי שננצח בשתי התביעות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה