משפט

מהפך ביבנה: מ"מ ראש העיר לשעבר תומך ביריבו המושבע

הודעתו של חבר המועצה חיים מסינג כי הוא מתכוון לתמוך בראש העיר רועי גבאי בבחירות הקרובות עוררה סערה גדולה במערכת הפוליטית ובקרב תושבי העיר. חבר מועצת העיר אלי מזוז שתמך במסינג במערכת הבחירות הקודמת: "ההחלטה של חיים הייתה מאוד לא צפויה, אחרי תקופת הבחירות שבה עבר מסע הכפשות חסר מעצורים" 
דוד זולדן | 
חיים מסינג (צילום ללא קרדיט)
ביום ראשון השבוע קיימה מועצת העיר את "ישיבת ההזדהות" הנהוגה על פי חוק במסגרתה כל חבר מועצה מודיע באופן אישי למי הוא מעניק את המנדט שלו, לסיעתו הנוכחית, לסיעה אחרת הקיימת במועצה או לסיעה חדשה שתתמודד בבחירות. במהלך הישיבה עלו מספר הפתעות מעניינות מאוד דוגמת הכרזתו של חבר המועצה מאיר שטרית על תמיכתו במועמד אלון רוזן, או בהצהרתו של ראש העיר רועי גבאי לרוץ במסגרת רשימה עצמאית על אף שהיה מזוהה בשנים האחרונות עם מפלגת תקווה חדשה של חה"כ גדעון סער. ועדיין, כל ההפתעות הללו מחווירות לגמרי אל מול הצהרתו של מסינג במועמדתו של רועי גבאי לראשות העיר, מי שנתפס בעיר עד לאחרונה ממש כיריב ציבורי מושבע בעקבות. מי שעקב אחר מערכת הבחירות הקודמת לפני שנה יכול להבין מדוע תמיכתו של מסינג גרמה לתדהמה בקרב תושבי העיר והכתה גלים במסדרונות העירייה ולצונאמי תגובות ברשתות החברתיות. אגב, על ההערכות צפוי מסינג להשתבץ במקום השני ברשימה, כך שבמידה שראש העיר גבאי ייבחר בשנית לראשות העיר צפוי מסינג לקבל תפקיד סגן בשכר. 
סקירה קצרה על השתלשלות האירועים הפוליטית למי שלא נכח כאן בשנה האחרונה- במהלך מערכת בחירות הבזק שנערכו לפני תשעה חודשים, ניצח גבאי את מסינג הוותיק בהפרש של אחוז בודד וניצחון בפער של פחות מאחוז מהקולות. בפועל, המרחק בין מסינג שהגיע למערכת הבחירות עם יתרון תודעתי משמעותי של ראש עיר בפועל ותק של שנים ארוכות בתפקידי מפתח בעירייה הם 300 קולות שהיו מכניסים אותו ללשכת ראש העיר. על פי כל ההשערות ובעיקר של מסינג ואנשיו, הסיבה העיקרית והבלעדית שהובילה לתבוסה הקשה הייתה קשורה במישרין להקלטה שהופצה באגרסיביות במאות קבוצות וואטסאפ וברשתות החברתיות ימים ספורים לפני יום הבחירות. בסרטון שצילמו באחד מחוגי הבית של רועי גבאי, נעמדה תושבת העיר וסיפרה כי כלתה הוטרדה מינית על ידי חיים מסינג במהלך תפקידו כמנהל מרחב בקק"ל.
 
יומיים בלבד לפני מועד יום הבחירות, כאשר מחול השדים סביב מסינג יצא משליטה והוא מבין שהוא מתחיל לאבד גובה בתמיכה הציבורית, יצא מסינג בסרטון תגובה נגדי בו דחה את ההאשמות על הסף אך כבר לא הצליח לעצור את מבול האשמות והסחף הציבורי השלילי כנגד מסינג שהחל לאבד תמיכה ציבורית. בסרטון שמוצג עד היום בדף הפייסבוק של מסינג, הוא הפנה אצבע מאשימה לעבר אנשי המטה והפעילים של רועי גבאי ועל כך שהוא זוכה לאיומים אנונימיים, שאילצו אותו ב-48 השעות האחרונות למרוץ להסתובב עם מאבטח אישי צמוד. בדבריו ציין בין היתר: "אנו חווים מעשי בריונות, איומים וסתימת פיות המחייבים אותנו ואתכם לצאת בגלוי ולקבוע: עד כאן! אנשים בלי מעצורים וגבולות מנסים להשתלט על העיר שלנו ולא ניתן להם. ימים שלמים מפיצים לכם עלילות דם. וההקלטה מצורפת (באדיבות אישה טובה שהעבירה אותה אלינו, יש עוד כאלה שאומרות בדיוק את אותו הדבר). וכן תביעת הדיבה (כנגד מטה גבאי, א"ד) כבר הוגשה. זו בושה וזה פלילי. לא ניתן להחזיר את יבנה אחורה, שנוהג בבריונות ולמי שנוהג בעבריינות!", סיכם מסינג בדבריו.
בפוליטיקה המקומית התקשו לבלוע השבוע את ההחלטה של מסינג לתמוך דווקא ביריבו המושבע שאך לא מכבר הואשם על ידו בניהול קמפיין אגרסיבי, יש שיאמרו חסר מעצורים. בין אלה שהיו מופתעים מאוד מהמהלך נמנה יו"ר מפלגת 'יבנאים', סגן ראש העיר הוותיק אלי מזוז שנחשב לדמות פוליטית שמקורבת למסינג שמתמודד בימים אלה על תפקיד ראש העיר. מזוז ואנשי המטה שלו תמכו עבדו בשביל מסינג במערכת הבחירות האחרונה מול גבאי. מזוז נחשב לאורך השנים לדמות פוליטית מוערכת וגם מקורבת למסינג, היכרות בת עשורים רבים עוד לפני שנכנסו לשדה הפוליטי. הוא מודה שהתקשה להבין מדוע לתמוך דווקא בחשוד העיקרי מבחינת מסינג בסכסוך שהגיע עד לכדי תלונה פלילית במשטרה ותביעת דיבה כנגד המטה של גבאי. "אני מודה שהופתעתי מאוד, החיבור בין מסינג לגבאי הוא החיבור הכי לא טבעי שיש במערכת הפוליטית ביבנה". 
 
במערכת הבחירות האחרונה תמכת במסינג בריצה לראשות העיר. אתה מאוכזב מההחלטה שלו שלא לתמוך בך במערכת הנוכחית?
"רגשות אכזבה או כעס הם לא חלק מתוכנית עבודה של איש ציבור, אך בהתחשב במערכת היצרית ומסע הציד האישי שהוא חווה רק לפני מספר חודשים במערכת הבחירות מול גבאי ואנשיו, אפשר להבין מדוע ההחלטה נתפסה כבלתי צפויה וגרמה לתדהמה במערכת הפוליטית. צפיתי בדאגה בתקופת הבחירות האיומה, - אל מול מסע ההכפשות. הייתי שם בימים הקשים שעברו על חיים בשנה האחרונה ניסו לפגוע בצורה קשה בשמו של חיים ולהפוך אותו בין רגע מדמות ציבורית נקייה, לאיש ציבור שפתאום שמואשם בהטרדות מיניות. שנים מן הדברים החשובים ביותר שהאדם מותיר אחריו הם שמנו הטוב והמורשת שלנו, ודווקא בשני הדברים הללו ניסו לפגוע בכל מחיר בשמו הטוב ולשפוך את דמו. כשאלו פני הדברים, אפשר להבין את גודל ההפתעה".
חבר מועצת העיר ליאור דדוש ששימש בעבר כעוזרו ויועצו האישי של ראש העיר גוב ארי ז"ל וכיהן בשנה האחרונה כחבר בסיעתו של מסינג שבראשה עמד גוב ארי מוסיף: "הציבור מתקשה להבין את הרציונל שמאחורי ההחלטה. פנו אליי הרבה אנשים שעבדו עם מסינג לאורך תקופת הבחירות הקודמת שחוו מקרוב את הציד הפוליטי שעבר, מה שהשפיע פיזית ונפשית על הרבה אנשים. אנשים שליוו את חיים חוו ביחד איתו מקרוב את מסע ההכפשות חסר המעצורים. איך הופכים איש ציבור בגלל קמפיין בחירות פוליטית שלילי מאיש נקי ללא רבב, לדמות מצורע ציבורית עם אות קלון. 
"כשליחי ציבור אנחנו צריכים לשאול את עצמו מה מהות המסר ששליחי הציבור מבקשים להעביר לתושבי יבנה שידעה גם בתקופות קשות של מחלוקות ציבוריות קשות ביותר שיש גבולות אדומים בוהקים שאסור לחצות? שמותר לדרוס ולהשפיל יריבים פוליטיים, להדביק כתמי קלון על אנשים מן היישוב ויום אחרי עסקים כרגיל כאילו כלום?  מבחינתי התשובה לשאלות האלה צריכה להיות הכי ברורה שיש, בתקווה שעל אף שבני הנוער הנפלאים שלנו בעיר נחשפים לאירועים כאלה, הם עדיין עונים את התשובות הברורות והנכונות לשאלות הללו". ראש העיר רשם השבוע בפייסבוק שאת חיים הקיפה שנאת חינם. לא ברור לי אם זו גרסתו שלו או של מסינג. בעיניי הציבור שהקיף את שניהם האמירה הזו חמורה. מה אתם אומרים בעצם? אנחנו נקיי כפיים והציבור שהקיף אותנו היה מלא שנאת חינם?"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה