משפט

בש"ס יתפשרו על חוק הגיוס? ביהדות התורה מקשיחים עמדות

האם רוחות חדשות ורעננות נושבות מכיוונה של סיעת ש"ס? "אנחנו נעשה הכל כדי להביא חוק גיוס בהסכמה, שיהיה מקובל על מערכת הביטחון – זה בר השגה. החשש שלי - שאותה קבוצה מסוימת שרוצה להבעיר את המדינה על כל דבר שזז במדינת ישראל, תעשה את זה גם על חוק שהיה בר השגה ומוסכם", מבשר ומתריע השר יעקב מרגי
דוד זולדן | 
מאיר פרוש, עמיחי אליהו, איתמר בן גביר, אריה דרעי, מיכאל מלכיאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
שר הרווחה יעקב מרגי מש"ס משגר מסר של פיוס לדורשים שוויון בנטל ובמהלך ריאיון לאסתי פרז בכאן רשת ב' על חוק הגיוס הוא אומר: "אנחנו נעשה הכל כדי להביא חוק גיוס בהסכמה, שיהיה מקובל על מערכת הביטחון – זה בר השגה. החשש שלי - שאותה קבוצה מסויימת שרוצה להבעיר את המדינה על כל דבר שזז במדינת ישראל, תעשה את זה גם על חוק שהיה בר השגה ומוסכם לפני שנה ושנתיים ותהפוך את זה לזירת התגוששות ותעצים את הקרע והשסע בעם".
בעוד בש"ס מצדדים בפשרות בסוגיה הנפיצה הרי שביהדות התורה מתמידים בקו הנוקשה ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף התייחס שלשום בפתח ישיבת הממשלה לדברים העומדים על הפרק ובמרכזם חוק הגיוס שמעורר סערה, השר אמר כי: "יש הסדר בממשלה, מה שמתחייבים צריכים לקיים".
 
לשאלת הכתבים מה תעשה יהדות התורה בנוגע לוועדת החקירה על פרשיית פגסוס, ענה גולדקנופף: "תהיה החלטת ממשלה, אנחנו כפופים למשמעת קואליציונית".
חוק הגיוס ממשיך לעורר סערה כאשר בשבועות האחרונים התבטאו גם חברים מהקואליציה כנגד הצעת החוק שמבקשים הח"כים החרדים להעביר על פיה יינתן פטור גורף לכל תלמידי הישיבות, ח"כ אלי דלל מהליכוד אמר בריאיון כי: "צריך לגייס את כל מי שבר גיוס, כולל חרדים, אני מאוד מכבד את לומדי התורה אבל צריך להגביל את זה, לא יכול להיות שאנחנו נגיע למצב שיש ל-170 אלף איש פטור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה