משפט

בג"צ יכריע? סערת התפילה בהפרדה: "נפל דבר בישראל"

לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את העתירה, הפרקליטה שייצגה את ארגון "ראש יהודי" העומד מאחורי האירוע בתל אביב תפנה לעליון. אחת הטענות: מדובר במנהג קבוע - ועד עתה העירייה לא התערבה בתופעה. זעם בקרב הארגונים הליברליים: אין ולא יהיו מחיצות באמצע העיר"

מערכת ice |  2
דיזנגוף (צילום פלאש 90)
העניינים מסתבכים: עו"ד צפנת נורדמן שבית המשפט המחוזי דחה את עתירתה המבקשת לקיים תפילה בהפרדה מגדרית הכוללת אמצעיים פיזיים ברחוב המרכזי בתל אביב, עתרה לבג"צ ותדרוש לקיים את התפילה במתכונתה המתוכננת. זאת, חרף האיסור שהטילה עיריית תל אביב אסרה על ארגון "ראש יהודי" לקיומה בהפרדה.
התפילה בהפרדה נהוגה בשנים האחרונות בתחילה ובסיום של יום כיפור. ביום ראשון הקרוב צפוי לחול ערב יום הכיפורים תשפ"ד, אלא שבארגון הודיעו כי לא יקיימו אירוע שלא בהפרדה מגדרית הכוללת יצירת חיץ בין גברים לנשים במרחב הציבורי. לטענת העותרים, בשנים האחרונות מתקיימות תפילות ברחוב דיזנגוף, תוך שימוש במחיצה, כשעד עתה העירייה לא העלתה בדעתה לאסור את התופעה.
 
העותרים ביקשו מבית המשפט להכריז על בטלות ההחלטה או לבטלה, זאת מכיוון שלטענת העותרים היא אינה חוקית. "ההחלטה מסמנת שפל חדש בדברי ימי המשיבה, בדברי ימי המדינה", טענה בעתירה. "מאז שלטון המנדט הבריטי והפרעות ביישוב היהודי לא נשמע בארץ ישראל איסור על אבזרי תפילה יהודית, על מחיצה – עד עתה".
אתמול התייחס לפרשת התפילה בהפרדה איש התקשורת ומגיש "הפטריוטים" בערוץ 14 ינון מגל. בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו תקף נחרצות את החלטת עיריית תל אביב שלא לאפשר תפילה בהפרדה במרחב הציבורי: "הטירוף 'הליברלי' הערב בתל אביב... אם המשטרה לא תתחיל לעשות פה סדר מול המטורפים האלימים האלה כמו בארצות הברית, נגמור פה כמו בסוריה".
 
"טוב עשתה עיריית תל אביב שהתירה את התפילה במרחב הציבורי, בה יוכל כל אדם לעמוד איפה שיחפוץ, ובה בעת אסרה על הקמת מחיצות בכיכר דיזינגוף", הצהיר מנגד מנכ"ל הארגון הליברלי "ישראל חופשית" אורי קידר. "הפרדה מגדרית לא יכולה להתקיים במרחב הציבורי, ובזכות ההתעוררות הגדולה של הציבור הליברלי, ההתרחבות שלה לכל מרחבי חיינו נבלמת בימים אלו. אין ולא יהיו מחיצות באמצע רחובות העיר". 
"ראש יהודי" מסרו: "היום נפל דבר בישראל. מסורת נפלאה של כבוד הדדי בין אלפי תושבי העיר מכל המגזרים הופסקה. בית המשפט של מדינת ישראל פסק שתפילה בהפרדה על פי המסורת היהודית אסורה על פי החוק. המחיצה בכיכר דיזינגוף הייתה מינימלית, ליד החזן ולא הפריעה כלל לעוברים ולשבים. להיפך, אלפים התקבצו סביב המניין הזה ללא מחיצה והתרגשו ביחד, באחדות. אבל בית משפט לעניינים מנהליים דחה את העתירה נגד ההחלטה, והחליט לאסור עלינו לקיים את התפילה ביום הקדוש בכיכר דיזנגוף".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הפרדה ????
    יוסיפון 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי איזו מסורת יהודת אתה מדבר ?????? הפרדה זו המצאה של המאה 20 !!!!!!!!! כל הממצאים החדשום הללו הם עובדי אלילים !!!!!!
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן להיפרד !!!!!!!! (ל"ת)
    יוסיפון 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור