משפט

"דמנו רותח": עורכי הדין מבקשים שלא לייצג את מחבלי החמאס

עורכי דין אשר מייצגים אנשים שביצעו מעשים נתעבים נשאלים באופן קבוע כיצד הם מסוגלים לעשות זאת. כעת נדרשים עורכי הדין מהסנגוריה הציבורית לאותה שאלה בדיוק, כאשר יידרשו לייצג את המחבלים שביצעו את הטבח האכזרי בבוקר ה-7 לאוקטובר
מערכת ice | 
עורך דין (צילום freepik)
יו"ר מחוז דרום בלשכת עורכי הדין, עו"ד אלעד דנוך, פנה היום (רביעי) במכתב בהול לשר המשפטים, יריב לוין והביע את אשר על ליבם של עורכי דין רבים, בנוגע לאפשרות שייאלצו לייצג את מחבלי החמאס הנתעבים, שביצעו את הטבח האכזרי בבוקר ה-7 באוקטובר ביישובי עוטף עזה והדרום.
בין היתר, כתב עורך הדין דנוך כי "דמנו רותח נוכח מספר האבדות העצום, אלפי הפצועים, מאות החטופים והמוחזקים בידי מחבלים נתעבים, ומעל לכל אלה הזוועות האיומות שבוצעו, שאין די מילים כדי לתאר את גודל הזוועה".
בנוגע לאפשרות שייאלצו לייצג את אותם מחבלים כתב דנוך: "לא יעלה על הדעת, ודאי שלא בזמן מלחמה, שהסנגוריה הציבורית תידרש להעניק ייצוג משפטי, במימון מדינת ישראל למחבלים שכל מטרתם היא רצח עם, פשעים נגד האנושות, והשמדת המדינה ואורגניה, ביניהם גם מוסד הסנגוריה הציבורית".

צילום: מור צידון
בסיום מכתבו הפציר דנוך בשר המשפטים להאיץ תיקוני חקיקה, על מנת שלא לאפשר למחבלים שהיו מעורבים בטבח ולכל מבצעי פעולות הטרור נגד מדינת ישראל, לקבל ייצוג ללא עלות ובוודאי שלא להעמידם לדין דרך הדין הפלילי הרגיל הקיים בישראל.
 
שר המשפטים, יריב לוין, הגיב לפני זמן קצר לפנייתו של דנון ופרסם את תגובתו בחשבון הפייסבוק שלו. השר כתב כי הוא "מגבה את הסניגוריה הציבורית בסירובה לייצג את מרצחי החמאס שביצעו את פשעי המלחמה בטבח ב-7.10. משרד המשפטים בראשותי ימשיך לפעול על מנת שהדין ימוצה עם המחבלים השפלים שנתפסו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה