משפט

השר לוין: זה התאריך שבו אכנס את הוועדה לבחירת שופטים

בשנה האחרונה אם היינו שואלים ברחוב מה הנושא הכי בוער במדינת ישראל, כנראה שהתשובה הייתה הרפורמה המשפטית ובפרט הוועדה לבחירת שופטים. ב-7 לאוקטובר כמובן שהרפורמה ובחירת השופטים נדחקו לשוליים וזה בין הנושאים האחרונים שמעניינים כרגע את מרבית אזרחי המדינה. שר המשפטים הודיע היום כי יכנס את הוועדה לבחירת שופטים, בניגוד להחלטתו טרם תקופת המלחמה
מערכת ice |  2
יריב לוין (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
שר המשפטים, יריב לוין, היה האיש שחלק עם יו"ר ועדת החוקה, שמח רוטמן, את אור הזרקורים במהלך השנה האחרונה, מאותה מסיבת עיתונאים בה 'השיק' את עיקרי הרפורמה המשפטית, אותה רצה להעביר בכנסת. הסערה שהתחוללה מאותו יום נראית כמו סיפור מהעבר הרחוק, אך אין להמעיט בחשיבותה, מאחר והיא נוגעת ליבת הוויכוח בין הצדדים הפוליטיים במדינת ישראל.
כזכור, השר יריב לוין סירב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים שתחת אחריותו, מאחר ולא הסכים להרכב הוועדה, וניסה לעכב את כינוסה עד אשר יחוקק השינוי בה, תוך ניסיונות להגיע להסכמות רחבות בנושא. אי כינוס הוועדה גרר תגובות קשות ואף עתירות לבג"ץ במטרה לחייב את השר לוין לכנס אותה. היום השיב השר לוין לעתירה ואמר כי בכוונתו לכנס את הוועדה בעוד 15 ימים, אך יעלה החלטות שלגביהן יש "הסכמות רחבות" לטענתו.
 


יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב להחלטתו של שר המשפטים לוין ואמר: "שר המשפטים יריב לוין קיבל החלטה ממלכתית ונכונה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. זה הצעד המתבקש בעת הזו". 
 


יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן הגיב ואמר: "מברך על החלטתו של שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולהוביל מהלכים בהסכמה רחבה. אני מקווה שכלל רשויות השלטון יפעלו בימים האלה בדרך זו, ויימנעו מיצירת מחלוקות חדשות ומהדהוד מחלוקות ישנות. רק ביחד ננצח, בעזרת ה'".

יו"ר לשכת עורכי הדין, עמית בכר הגיב להחלטה וכתב: "אני מברך על החלטתו של שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, שתפקודה התקין קריטי לדמוקרטיה הישראלית. נציגי לשכת עורכי הדין יפעלו לכך שהכינוס יהיה מעשי - אופרטיבי, באופן שיוביל למינוי שופטים בהקדם האפשרי ולהקלה על מערכת המשפט הכורעת תחת עומס כבד. בימים אלו חשוב יותר מתמיד, לחזק את עצמאות מערכת המשפט הישראלית, שהיא שכפ״ץ משפטי המגן על לוחמי צה״ל וכוחות הביטחון,  וחלק חיוני במאבק של ישראל ליצירת לגיטימציה בינלאומית להמשך פעולות צה״ל והזמן הדרוש להן".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מערכת המשפט היא סרטן שרצח 1400 איש ב7.10 (ל"ת)
    ניר 11/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • איך לא עוצרים אותך על תגובה כל כך חסרת שכל (ל"ת)
    לא ניר 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור