משפט

פתאל משלמת ביוקר: הפסידה בקרב על המלון אחרי 7 שנים

אחרי סאגה משפטית שנמשכה כמעט 7 שנים בבית משפט המחוזי בתל אביב, שקבע כי פתאל הפרה את הסכם הניהול עם איש העסקים בני ברון, ופסק שעליה לפנות את מלון לאונרדו באשקלון, החליטו בפתאל להגיש ערעור. פתאל ספגו מהלומה נוספת כאשר נאלצו למשוך את הערעור בהמלצת העליון, שחייב אותם ב-15,000 שקלים הוצאות
מערכת ice | 
רשת פתאל (צילום freepik, מתוך עמוד הפייסבוק של רשת מלונות פתאל / Hamad Ganem)
בדיון שהתקיים בבית המשפט העליון בין רשת פתאל לקבוצת הברון שבשליטת איש העסקים בני ברון, המליצו שופטי העליון, סולברג, מינץ וכנפי שטייניץ, לבאי כוח פתאל, למשוך את הערעור שהגישו על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שניתנה בסוף 2022, בה קבע כי על הרשת לפנות את מלון לאונרדו באשקלון תוך שישים ימים, זאת אחרי סאגה משפטית ארוכה שנמשכה שנים ארוכות, בין פתאל לאיש העסקים בני ברון.
כזכור, לפני כעשור נחתם הסכם ניהול בין איש העסקים בני ברון, לבין רשת מלונות פתאל בו סוכם כי האחרונה תנהל עבור ברון, את המלון בן 131 החדרים השוכן על חוף ימה של אשקלון, כאשר המנגנון החלוקה יועבר כדמי ניהול מהמחזור ואחוזים מהרווחים.
זמן לא רב אחרי חתימת ההסכם, הגיש ברון תביעה נגד פתאל בשל ניהול לא תקין של המלון ובין היתר היעדר שקיפות וחוסר תום לב – בחלוף שבע שנים של מאבקים משפטיים שהתנהלו במחוזי בתל אביב קבעה השופטת חדוה וינבאום וולצקי כי ברון היה זכאי לבטל את הסכם הניהול בשל שורה של הפרות יסודיות מצד פתאל, ביניהן אי העברת דוחות כספיים, העמסת הוצאות רשתיות וכן הפרות של חובות האמון המוגברות שחלות עליה. "הסכם כזה מטיל חובות אמון גבוהות על פתאל לנהל ביושר והגינות את המלון", כתבה וולצקי בפסק דינה.
עוד קבעה וולצקי, כי "התנהלותה של פתאל לאורך כל הדרך נעשתה תוך הפרה של חובות האמון שלה כלפי ברון והיא בניגוד להסכם מפורש בין הצדדים ועל כן היא מהוה הפרת הסכם". פתאל לא קיבלה את פסק הדין והגישה ערעור לעליון עם בקשה לעיכוב ביצוע – עורכי דינה של פתאל כינו את פסק הדין של וולצקי "שגוי, חריג ואף לקוי". הבקשה נדחתה בזמנו על ידי השופטת גילה כנפי שטייניץ, שחייבה את פתאל בהוצאות. "לא שוכנעתי כי מאזן הנוחות נוטה לטובת המבקשת", כתבה השופטת שטייניץ בהחלטתה.
נוכח החלטת הדחיה, נאלצה הרשת לפנות את המלון בתוך שלושים ימים, וברון קיבל את הניהול לידיו ופתח את מלון תמרה. לפני כשבועיים התקיים דיון בערעור עצמו בפני הרכב השופטים, נועם סולברג, דוד מינץ וגילה כנפי שטייניץ, שבסיומו הודיעו כי לא יתערבו בהחלטת המחוזי, בפסק הדין נכתב "בגמר הדיון במה שנוגע לסעד האכיפה, בעקבות הערותינו, חזר בו ב"כ המערערת מערעורו. הערעור אפוא נדחה בזאת". כמו כן חייב בית המשפט את פתאל בהוצאות בשיעור 15,000 שקלים.
 
בני ברון מסר בתגובה: "מברכים על פסק הדין של בית המשפט העליון שמאשר את החלטת המחוזי, ושם סוף לסאגה משפטית ארוכת שנים. פנינו קדימה, פתחנו את מלון תמרה שזוכה להצלחה ושבחים רבים. נמשיך להעניק סטנדרטים גבוהים לבאים בשערי בית המלון, הרבה מעבר למה שהיו רגילים בעבר". את ברון יצגו בערעור עורכי הדין גלעד ברגמן ותומר שני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה