בארץ

החרדים לא מתגייסים לצה"ל? אלו הנתונים המפתיעים שנחשפו

במסגרת תוכנית "שלב ב'" מגוייסים חרדים בגילאי 30-40 לשלושה שבועות של טירונות בחטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, ולאחר מכן ממשיכים לשרת במילואים ביחידה. סקר חדש מצא כי מטרות התוכנית הושגו, וכי יותר מ-1,000 חרדים התגייסו לצה"ל ומשרתים בכלל היחידות הצה"ליות
מערכת ice |  1
הציבור החרדי מתגייס לצבא (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
במסגרת תוכנית "שלב ב", חרדים בגילאים 30-40 מתגייסים לשלושה שבועות של טירונות בחטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, ולאחר מכן ממשיכים לשרת במילואים ביחידה. המטרה היא להצליח לשלב את המגזר החרדי ולהעלות את המורל בקרב אוכלוסייה זו להמשיך ולתרום למדינה באמצעות שירות בצבא. לאחרונה נערך סקר בין מאות המגויסים בתוכנית, ונמצא כי הם אכן המשיכו לשרת באופן פעיל בכלל היחידות הצה"ליות ובכך ענו על מטרות התוכנית.
עד כה התגייסו מעל 1,000 חרדים לצה"ל כחלק מהתוכנית, כאשר מתחילת המלחמה גויסו מעל 600 מהם לפרויקט שלב ב׳, לצד 540 לשירות סדיר מלא. יוסי לוי, מנכ"ל עמותת נצח יהודה, אמר: "כשהתחלנו בגיוס לשלב ב', לא מעט אנשים זלזלו וטענו שמדובר בחיילים שמגיעים לסמן וי על שירות סדיר ולא ישתלבו במערך המילואים כלל. התוצאות מלמדות שאותם חרדים שגויסו לשלב ב' תרמו ועדיין תורמים לצה"ל".
 
עוד הוא הוסיף כי: "שילוב החרדים דרך שלב ב' חשוב מאד למערכים השונים בצה"ל, בין אם הם נהגי צמ"ה בתוך עזה, בחמ"לים השונים, בגדודי החי"ר, בפיקוד העורף, ביחידות הטכנולוגיות וכאלו שעסקו בפינוי גופות תוך כדי הלחימה, ובמערכים נוספים שהצבא היה זקוק להם".
בעמותת נצח יהודה אמרו כי תכנית שלב ב' לגיוס חרדים מייצרת שגרירים טובים בחברה החרדית ע״י תמיכה מאד ברורה ברחוב החרדי לצה״ל, כאשר ניתן לראות יותר ויותר לובשי מדים אשר מסתובבים בשכונות ובערים החרדיות. "מדובר בשינוי שיח בתוככי המגזר שיעזור בעתיד לשלב בצה"ל יותר ויותר צעירים חרדים שאינם יושבים ולומדים תורה", מסרו מהעמותה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נחמד
    פרח 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי לעומתם ארבעת הבנים שלי יגויסו לשלוש שנים.
    סגור