בארץ

נזק של מיליארדי שקלים למשק: זו הפגיעה העצומה של חוק הגיוס

ברקע סערת חוק הגיוס, משרד האוצר מפרסם מסמך שמתריע על הנזקים האפשריים למשק במידה והחוק יעבוד והפטור יעלה לגיל 35. העלות המשוערת של נזקים אלו מוערכת ב-104 מיליארד שקל בעשור, בתוספת של עלות תקציבית בסך 41 מיליארד שקל. כלומר, עלות כוללת של 145 מיליארד שקל בעשור
מערכת ice | 
הציבור החרדי (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
מסמך חדש שנכתב על ידי אגף התקציבים של משרד האוצר בראשותו של יוגב גרדוס, קורא לביטול חוק הפטור מגיוס חרדים המוצע, וכן גם לביטול החוק שמאפשר לחרדים להישאר בישיבה במקום ללמוד או לעבוד. אגף התקציבים קבע: חוק הפטור יסב נזק של 100 מיליארד שקל לפחות למשק בעשור הקרוב, וזה בלי לקחת בחשבון עלות נוספת מהעלאת גיל הפטור ל-35.
אגף התקציבים ציין כי בעקבות שיעורי תעסוקה נמוכים של גברים חרדים ברקע תחזית דמוגרפית שהחברה החרדית תגיע לנתח של 32% מהאוכלוסייה ב-2065 – התוצר הגולמי יקטן ב-13% בעוד כ-40 שנה, מה שיחייב העלאת מיסים בשיעור של 16%. כמו כן, נכתב כי העלות המשוערת של נזקים אלו מוערכת ב-104 מיליארד שקל בעשור, בתוספת של עלות תקציבית בסך 41 מיליארד שקל. כלומר, עלות כוללת של 145 מיליארד שקל בעשור.
 
העלות הכבדה הזו נובעת מהצורך של צה"ל בתוספת כוח אדם, ובפרט בתוספת של חיילים קרביים. עוד נכתב כי גיוס של כל הגברים החרדים היה מאפשר להפחית את שירות החובה בשבעה חודשים, ולהפחית את נטל ימי המילואים השנתי ב-86% (במקום 35 ימי מילואים בשנה לאיש מילואים קרבי – חמישה ימים בלבד).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה