מדדים ומחקרים

החרדים עובדים? זה השיא בתעסוקת הגברים שנחשף היום

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמעט 56% מהגברים החרדים מועסקים כיום, לעומת 52% בשנת 2014. בקרב גברים יהודים לא חרדים השיעור עומד על 87%
מערכת ice | 
המגזר החרדי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock)
שיא של כל הזמנים בשיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים: על פי נתוני הלמ"ס, בסוף המחצית השנה הראשונה של 2023, כ-55.8% משתתפים בשוק העבודה. זאת לעומת 52.9% בתקופה המקבילה בשנה שעברה, ו-52% בשנת 2014.
מדובר בסימן חיובי של השתתפות הגברים החרדים בהנעת המשק, אך יחד עם זאת הפער לעומת שיעור התעסוקה של גברים יהודים לא חרדים עדיין משמעותי מאוד, לאחר שזה עומד על 87%.
 
לא ידוע מה הגורם לעלייה, ויש גורמי מקצוע הטוענים כי את הקרדיט יש לתת דווקא למדיניות הממשלה הקודמת, בה קוצצו התקציבים למגזר. יש להמתין ולראות האם לאור התקציבים שהוזרמו לישיבות בתקופת הממשלה הנוכחית, יושפע שיעור תעסוקת הגברים החרדים.
 
שר העבודה יואב בן צור (ש"ס) מסר: "משרד העבודה מקדם הכשרות ותעסוקה במשק ושם דגש על שילוב אוכלוסיות מגוונות, וזה מוכיח את עצמו. העלייה בשיעור תעסוקת חרדים היא פרי המאמצים שלנו והודות להשקעה נרחבת והיא תורמת למשק תרומה אדירה. מנתונים אלו עולה הפוטנציאל האדיר של שילוב האוכלוסיות במשק, כשאנו מרוויחים פעמיים - פעם אחת בהכשרה ותעסוקה איכותית לאדם ופעם שניה המשק נתרם מכח אדם מגוון, מיומן ואיכותי. משרד העבודה ימשך לפתח תוכניות הכשרה ומסלולים טכנולוגיים לטובת שילוב מיטבי בתעסוקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה