בארץ

לראשונה מאז פרוץ המלחמה: זה הענף שצפוי לקלוט אלפי עובדים זרים

על רקע המשבר החמור בכוח אדם שהחל עם פרוץ המלחמה, השבוע אישרה הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים כי מערכת הבריאות וענף הניקיון זקוק לעוד ידיים עובדות.  יו"ר הוועדה ח"כ רביבו: "מחסור בידיים עובדות בענף הניקיון במערך הבריאות, פוגע בהפעלת חדרי ניתוח"
מערכת ice | 
עובדים זרים בישראל (צילום פלאש 90)
מאז ה-7 באוקטובר ענף המלונאות, המסעדנות, התעשייה, החקלאות, הבנייה והתשתיות ניהלו מאבק להבאת עובדים זרים על מנת לגשר על הפערים שנוצרו. לאחר שבזה אחר זה קיבלו בענפים אלה אישור להעסקת עובדים זרים, כעת הגיע שעתו של ענף הניקיון המנהל מאבק זהה לאור מחסור של 40 אלף ידיים עובדות, מחסור אשר החריף אף יותר מאז ה-7 באוקטובר. 
על רקע פרסום דו"ח הזיהומים של משרד הבריאות על בתי החולים, אשר מדגיש כי נרשמה עלייה בכמות הזיהומים, הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים בראשות חה"כ אליהו רביבו (הליכוד) דנה השבוע לראשונה באפשרות של שילוב העובדים במערכת הבריאות וענף הניקיון.  
לאחר דיונים ארוכים, השבוע קבעה הוועדה באופן סופי כי הצורך קיים. כעת נותר לדון  בהליך הפרוצדורלי, אשר מתייחס לכמות העובדים הנדרשים ומה טווח הזמנים שבו ניתן לבצע זאת לטובת המשק.
חיים שחר, מנהל משק בכללית שירותי בריאות, פנה לנציג משרד האוצר והטיח: "אם משרדך לא יהיה נקי, זה לא נורא. אולם אם חדר ניתוח יהיה לא נקי, החולים ימותו. כ-7,000 אנשים מתים הארץ מזיהומים".
 
יו"ר הוועדה ח"כ רביבו: "ניקיון הכרחי ומציל חיים בענף הבריאות. יש קושי בהעסקת עובדים בענף גם לא במחיר גבוה. מחסור בידיים עובדות בענף הניקיון במערך הבריאות, פוגע בהפעלת חדרי ניתוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה