בארץ

החרפה במצבם הבריאותי של המילואימניקים: הקשיים שעמם הם מתמודדים

בכנס הבריאות התעסוקתית של המוס"ל, נחשפו נתונים מדאיגים על מצבם העגום של העובדים שחזרו משדה הקרב. כמות העובדים הסובלים מקשיי שינה הוכפל ונרשמה עלייה של 80% מהעובדים המדווחים על חרדה ולחץ

מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ עטייה מוחמד, freepik)
מלחמת "חרבות ברזל" פגעה באופן משמעותי בנפשם של משרתי המילואים אשר בימים אלו מתמודדים עם זכרונות ותחושות לא פשוטים מימי הלחימה הקשים. על פי הנתונים שמפרסם המוסד לבטיחות ולגיהות, כמות העובדים הסובלים מקשיי שינה הוכפל ונרשמה עלייה של 80% מהעובדים המדווחים על חרדה ולחץ ועלייה של 55% ברמת השחיקה של העובדים.
היום (שלישי) התקיים כנס הבריאות התעסוקתית של המוס"ל ובמהלכו ציין מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן, כי ענף התעסוקה מתמודד עם אתגר לא פשוט: "קיבלנו עובדים שחזרו משדה הקרב עם שברים, טראומות ואתגרים בריאותיים. שמירה על זכויותיהם וטיפול בהם הם פרויקט הדגל של השר בן צור, שנועד לשמור על הפיריון והיציבות של המשק הישראלי".
אחוז הסובלים מקשיי שינה עלה מ- 18.7% בקיץ ל-37.7% - זוהי עליה של 101%. כך גם חלה עלייה של כ-78% באחוז המדווחים על לחץ גבוה שהגיעו ל-43.5% בתקופת המלחמה.
הנתונים המצוינים עלו בעקבות מחקר נרחב שעקב אחר 2035 משיבים, שענו בקיץ לפני המלחמה ו-1807 מתוכם ענו שנית חודשיים לאחר פרוץ המלחמה. מהמחקר עולה  לדברי החוקרים, כי מצב זה מגביר את הסיכון שהעובדים יחלו או ייפגעו בעבודתם ואכן ככל שהעובדים דיווחו על שחיקה גבוהה יותר אחוז גבוה יותר מהם דיווח על מעורבות בתאונות בחודשיים הראשונים של המלחמה.
מחקר נוסף שהוצג הכנס, חשף את הסכנות החדשות שהתפתחו במקומות העבודה מאז המלחמה ואופן התמודדות של המעסיקים. המנהלים דיווחו על עלייה בכמות ההיעדרויות של העובדים, מחסור במיגוניות ומקלטים בחירום, עלייה בתחושת לחץ בזמן העבודה ודרכי מילוט לא תקינות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה