בארץ

תרחיש הבלהות של מד"א: מחסור בחשמל ובתקשורת על הפרק?

מגן דוד אדום נוקט בצעדים להתמודדות עם מחסור בחשמל ובתקשורת. אירוע עלטה יכול להתרחש במספר תרחישים – פגעי טבע, רעידות אדמה, מזג אוויר קיצוני וגם במלחמה. לשם כך במגן דוד אדום נוקטים מזה זמן בפעולות הכנה כדי להיות ערוכים לתרחיש מסוג זה על מנת להימנע מעיכוב הצוותים הרפואיים של מד"א להגיע לזירות אירוע שונות
מערכת ice | 
אלי בין, מנכ"ל מד"א (צילום דוברות מד"א)
במגן דוד אדום נערכים להפעלת דרכי תקשורת חלופיות, ניהול הגעת צוותים לזירות השונות, ותפעול קווי החירום במקרה של ריבוי שיחות. לצורך ההכנה לתרחיש, במד"א עורכים תרגילים רבים ביישובי הארץ השונים. עד כה בוצעו תרגילים במספר ערים כמו חריש ומודיעין, שכללו תרגול טיפול בפצועים מירי טילים במספר זירות ללא חשמל ותקשורת אלקטרונית. בשבועות הקרובים צפויים להתקיים עוד מספר נרחב של תרגילים בכל רחבי הארץ, כדי להבטיח את מוכנות הארגון.
מנהל מחלקת שעת חירום במד״א, פליקס לוטן: ״על מנת לאפשר מענה לנפגעים ומטופלים גם באירוע של חוסר חשמל ותקשורת במדינת ישראל, בין אם כתוצאה מפגעי טבע, או כתוצאה מהסלמה ביטחונית, מד״א נוקט בתהליכים על מנת לשמור על רציפות תפקודית גם באירוע מסוג זה.
 
לצורך כך הארגון רכש והתקין ציוד כמו גנרטורים, מערכות גיבוי לחשמל, וציוד רפואי. מד״א מכשיר צוותים מקרב האוכלוסיה לתת מענה רפואי ראשוני לאזור מגוריהם, ומתאים את שיטות העבודה למצב של מחסור בחשמל ובתקשורת״. 
מנכ״ל מד״א, אלי בין: ״מגן דוד אדום כארגון ההצלה הלאומי של ישראל חייב לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר גם במצבים של חוסר בחשמל או תקשורת בעיתות חירום ומלחמה, לצורך כך הארגון משקיע משאבים רבים גם ברכש וגם בהכשרת כוח אדם, על מנת לעמוד בכל האתגרים ובמטרה הלאומית של הצלת חיים״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה