בארץ

ראש אמ"ן אהרון חליוה מטיל פצצה: מודיע על פרישה מצה"ל

ראש אמ"ן אהרון חליוה, מודיע על סיום תפקידו, זאת עקב אירועי השביעי באוקטובר, עליהם חליוה לקח אחריות באופן מלא, הוא הראשון להתפטר עקב אירועי השבת השחורה
מערכת ice |  2
אהרון חליוה (צילום תומר נויברג/פלאש 90)
על פי פרסום ראשון של Ynet, ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, מודיע היום (שני) על פרישה מצה"ל עקב הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר שקרה במשמרתו. והוא יהיה הראשון שמתפטר בעקבות המחדל. חליוה היה מהראשונים לקחת אחריות למחדל מתקפת הפתע כשאמר לאחר פרוץ המלחמה: "לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון".
הוסיף אז חליוה: "חלפו למעלה משלושה שבועות מאז אותה שבת שחורה, חג שמחת תורה, בשבעה באוקטובר, בה פתח חמאס במתקפת טרור רצחנית, אכזרית ונפשעת על מדינת ישראל. אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה".
 
עוד המשיך: "זוהי מלחמה על אופן הקיום שלנו כאן, זוהי מלחמה על אופן הקיום שלנו כאן. על השבילים והשדות, על חיי השגרה, על גני הילדים ועל בתי הספר ועל היכולת שלנו, של ילדינו ושל נכדינו, לחיות בארצנו בביטחון, בשלום ובחירות דורות קדימה".
דובר צה"ל מסר: ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליוה, בתיאום עם הרמטכ״ל, ביקש לסיים את תפקידו בעקבות אחריותו הפיקודית כראש אמ״ן באירועי 7/10. בהחלטה עם הרמטכ״ל ובאישור שר הביטחון, יסיים האלוף אהרון חליוה את תפקידו ויפרוש מצה״ל, לאחר שימונה מחליף בהליך סדור ומקצועי. האלוף אהרון חליוה ציין בבקשתו את הערכתו הרבה לעשייתם של משרתי אמ״ן במהלך המלחמה.  הרמטכ״ל הודה לאלוף אהרון חליוה על עשייתו לאורך 38 שנות שירות בצה״ל, במהלכן תרם רבות כלוחם ומפקד לבטחון המדינה.
מכתב ההתפטרות של חליוה: 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפשר לסכם
    aidanangelo 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאן הסיכום הוא חלקי, ונוגע למה אילץ להתפטר ולהודות בכישלונות בחלקן. כל החלקי הזה הובע מהתפיסות הפרימיטיביות של התיאוריות הצה"ליות. אבל בעיקר, הובעות מן ההשקפה הציונית שהתחילה עם בן גוריון על כך ש-"הדורות הבאיםידעו איך להשלים מה שאז בוסס. ראשי פרקים: 1) השיטה התבבה בדמוקרטיה פשיסטית. כמו זאת שסייעה לכהתחלה של מדינה פשיסטית. כלומר בל סדר כפוף לחוקים ולמחוקקים, כמו גם בית המשפט. כל ראש אחראי, אבל אסור לו להודות באחריותו ללא אישור של הממסד הפשיסטי. האחרון יודע מתי כדאי להודות בכישלונות. וכל זה בלי ועדות ביקורת, כי יש צורך להתאים את כל ההודאות כך שאחת תסביר את השנייה. 2 ריק תמשיכו אתם, כי ממילא לא תסכימו. אני אמשיך בשלי, וניפגש אולי. אנג'לו איידן
    סגור
  • 1.
    זהו? מתפטר וזהו? 1300 מתים, 133 חטופים,מלא פצועים וזהו? (ל"ת)
    יצא בזול 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור