בארץ

בדרך להכרעה דרמטית: חמאס בוחן את ההצעה "ברוח חיובית"

בדרך לעסקת שחרור החטופים? הנייה במסר מעודד למצרים וקטאר. למרות זאת - גורמים אחרים מציגים דווקא עמדה שלילית. המשלחת צפויה לחזור להמשך משא ומתן בקהיר. ברקע - מעמד הדולר נחלש בעקבות ההצהרות האופטימיות
מערכת ice |  1
איסמעיל הנייה (צילום פלאש 90/ חסן ג'די)
למרות העיכוב במתן התשובה הרשמית להצעה המצרית, וכשברקע קולות שונים בחברה הישראלית בעד ונגד העסקה, ראש הלשכה המדינית אסמעיל הנייה שוחח עם ראש המודיעין המצרי וראש הממשלה הקטארי. על פי הדיווח, הנייה הודיע כי חמאס שוקלים ב"רוח חיובית" את העסקה שעומדת על הפרק לשחרור החטופים והפסקת אש. המשלחת של חמאס צפויה להגיע ברביעי להמשך שיחות המשא ומתן המתקיימות במצרים.
למרות הטון האופטימי בקהיר, גורמים אחרים בחמאס מדגישים שעמדתם בנוגע לעסקה היא עדיין שלילית. נושא מרכזי העומד עדיין במחלוקת הוא הפסקת האש, והמוכנות של ישראל להכריז על הפסקה שכזאת בכתב. התשובה הרשמית של חמאס לא צפויה להגיע היום, אך בכל זאת, בעקבות ההצהרות, נרשמו תגובות רבות. 
 
בתחום הכלכלי, נראה כי סוחרי המט"ח מאמצים את האופטימיות המצרית. עד שעות הצהריים התחזק הדולר, במקביל להצהרות מפי גורמים בראש הממשלה שהביעו פסימיות לקיום העסקה. אך לאחר הצהרות של בלינקן וההודעה המצרית נרשמה היחלשות בדולר. 
ברקע המתיחות לקראת העסקה והמסחר בשוק המט"ח עומדת ההחלטה הטורקית. על-פי דיווחים ארדואן צפוי להודיע על הפסקת המסחר עם ישראל, מה שאמור לפגוע בישראל באופן כלכלי. על-פי דיווחים בנמלים בישראל כבר הפסיקו את פריקת הסחורות מטורקיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טיל אחד ללשכה של הנייה, יזרז את התהליך. (ל"ת)
    יהודה קפלן 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור