בארץ

ניר ברקת במהלך דרמטי נגד טורקיה: "רודן אנטישמי שפוגע באירופה"

לאחר שטורקיה הכריזה על עצירת הסחר הימי עם ישראל, נפגש ניר ברקת עם מזכ"ל OCED והגיש לו תלונה נגד המדינה. שר הכלכלה: ״ארדואן הוא רודן אנטישמי שפוגע באירופה כולה בהחלטה שמפרה באופן בוטה את חוקי הסחר הימי ומזיקה לרציפות האספקה העולמית"

מערכת ice |  1
ברקת ומזכל OCED (צילום תקשורת שר הכלכלה)
כחלק ממאמציו הרבים של שר הכלכלה במאבק נגד טורקיה, אשר החליטה לאחרונה לעצור את הסחר הימי בן המדינות,  נפגש היום (שישי) ניר ברקת עם מזכ״ל הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי ה-OECD, מתיאס קורמן. בעת הפגישה שהתקיימה בפריז, השר ברקת הגיש לקורמן תלונה רשמית נגד טורקיה לאור החלטתה החד צדדית לעצור את הסחר הימי בין המדינות.
המהלך הקיצוני של טורקיה עלול לייצר אפקט מתגלגל ולפגוע בשרשראות אספקה בעולם. מדובר בהפרה של אזור הסחר החופשי הבילטרלי בין המדינות, הפרה של הסכמי ארגון הסחר העולמי ה-WTO וארגון ה-OECD.
בעקבות כך, שר הכלכלה מתח ביקורת חריפה נגד נשיא טורקיה ואמר: ״ארדואן הוא רודן אנטישמי שפוגע באירופה כולה בהחלטה שמפרה באופן בוטה את חוקי הסחר הימי ומזיקה לרציפות האספקה העולמית".
בהמשך דבריו, פנה ברקת למזכ"ל ה-OECD וציין כי עצירת הסחר הימי בין המדינות פוגעת בעיקר בחברות אירופאיות אשר לא יוכלו לשלוח סחורות ממפעלים בטורקיה לישראל. לצד זאת, הוסיף ברקת: "אנו מצפים מה-OECD לנקוט בפעולות נגד טורקיה בשל ההחלטה ההזויה של ארדואן שמזיקה לכלכלה האירופאית כולה. על אירופה לשים גבולות לארדואן הרודן״.
כזכור, אתמול (חמישי) החליט ממשל ארדואן להשעות את כל הייצוא והייבוא ממדינתו לישראל, מדובר במהלך דרמטי במיוחד נוכח העובדה כי אותה החלטה התקיימה רק באירוע משט המרמרה.
בעקבות כך, צייץ אתמול שר החוץ ישראל כ"ץ ברשת החברתית X: "ארדואן שובר את הכלים וחוסם את הנמלים ליצוא ויבוא תוצרת לישראל. כך נוהג דיקטטור שרומס את האינטרסים של העם הטורקי ואנשי העסקים ומתעלם מהסכמי סחר בין לאומיים. הנחיתי את מנכ"ל משרדי לקיים דיון מיידי עם כל הגורמים הנוגעים בדבר בממשלה כדי לייצר אלטרנטיבות לסחר עם טורקיה, ברמת הייצור המקומי והיבוא ממדינות אחרות. לישראל כלכלה חזקה ומעז יצא מתוק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העונש פשוט: לא לחזור לסחר עם טורקיה גם כשהם ממש ירצו. (ל"ת)
    בעל המאה 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור