בארץ

ניר ברקת במתקפה חריפה: "הטורקים הוכיחו שאי אפשר לסמוך עליהם"

לאחר שטורקיה הודיעה על הטלת אמברגו חלקי על ישראל עד אשר תוכרז הפסקת אש בעזה, שר הכלכלה ניר ברקת הצהיר: "הטורקים הוכיחו שאי אפשר לסמוך עליהם". עוד הוא ציין כי במשרד שוקדים בשביל למצוא אלטרנטיבות לטורקיה באמצעות הגברת ייצור מקומי וייבוא ממדינות אחרות
מערכת ice |  1
ישראל, טורקיה (צילום freepik)
הבוקר (שלישי) משרד המסחר של טורקיה הודיע כי הוא יגביל ייצוא של מוצרים לישראל ב-54 קטגוריות שונות (מרביתן בתחום הבנייה), וההגבלות יחולו עד אשר ישראל תכריז על הפסקת אש מיידית בעזה. במקביל, במגזר העסקי טוענים כי קיים חשש שחברות נוספות יצטרפו למהלך וישראל תעמוד בפני אמברגו בינלאומי, מה שייפגע משמעותית בענף הבנייה הישראלי. שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת התייחס להחלטה המקוממת, והצהיר: "הטורקים הוכיחו שאי אפשר לסמוך עליהם".
ברקת מסר כי טורקיה פועלת יחד עם חמאס, איראן, האחים המוסלמים וקטאר נגד מדינת ישראל. עוד הוא כתב: "משרד הכלכלה והתעשייה מסייע ופועל למציאת חלופות לטורקיה באמצעות הגברת הייצור המקומי וייבוא ממדינות חלופיות, ולא להישען יותר על משטר ארדואן תומך הטרור. התעשייה הישראלית חזקה ותתגבר גם על ארדואן״.
 
לאור הצעד של טורקיה, שר החוץ ישראל כ"ץ הורה לאגף הכלכלה במשרד החוץ להכין רשימה נרחבת של מוצרים שישראל תמנע מטורקיה לייצא לישראל והודיע כי טורקיה מפרה באופן חד צדדי את הסכמי הסחר עם ישראל, וישראל תנקוט נגדה בכל הצעדים המתבקשים. בנוסף, ישראל תפנה למדינות וארגונים פרו-ישראלים בארה"ב לעצור השקעות בטורקיה ולמנוע יבוא מוצרים מטורקיה, ולידידיה בקונגרס האמריקאי לבחון הפרה טורקית של חוקי החרם נגד ישראל ולהטיל עליה סנקציות בהתאם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כי על ממשלת ישראל ניתן לסמוך (ל"ת)
    אנרכיסט 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור