בארץ

ביידן באולטימטום לנתניהו: הפסקת אש מיידית, עסקת חטופים עכשיו

נשיא ארצות הברית שוחח עם ראש ממשלת ישראל והבהיר כי המצב ההומניטרי הכללי ברצועת עזה "אינו מקובל". החשש מהסלמה כלל-אזורית הולך וגובר בעקבות המתקפה על הקונסוליה האיראנית בדמשק. לדברי גורמים המעורים בפרטים, השיחה בין השניים הייתה וטעונה - אך הבית הלבן המשיך להדגיש את מחויבותו לביטחונה של ישראל
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, יונתן זינדל)
בצל החשש מהסלמה כלל-אזורית על רקע התקיפה בקונסוליה האיראנית בדמשק, ולאחר תקרית ההתקפה על עובדי הסיוע ההומניטרי WCK ברצועת עזה, שוחח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמש (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביידן הבהיר לנתניהו כי ישראל צריכה להודיע על סדרת פעולות ספציפיות שהיא תנקוט וצעדים שניתנים למדידה כדי להקל על סבלה של האוכלוסיה הפלסטינית ולהגן על עובדי סיוע.
במהלך שיחת הטלפון, שארכה בין חצי שעה ל-45 דקות, ביידן אמר לנתניהו כי מתקפות נגד עובדי סיוע וכן המצב ההומניטרי הכללי ברצועת עזה "אינם מקובלים". מהבית הלבן נמסר כי ביידן הבהיר לנתניהו שמדיניות ארה"ב בנוגע לעזה תיקבע על ידי הערכת פעולותיה המיידיות של ישראל בנוגע לצעדים אלו, והדגיש את הצורך בהפסקת אש יציבה.
ביידן אמר לנתניהו כי הפסקת אש מיידית נחוצה כדי לייצב ולשפר את המצב ההומניטארי ולהגן על אזרחים והדגיש בפני נתניהו שעליו לתת מנדט רחב יותר לצוות המו"מ הישראלי כדי להשיג עסקה לשחרור החטופים ללא השתהות כדי להחזיר את החטופים הביתה. זוהי הפעם הראשונה שביידן קורא להפסקת אש מתחילת המלחמה.
 
ביידן ונתניהו דנו כמו כן באיומים האיראניים נגד ישראל. ביידן הדגיש כי ארה"ב תומכת בישראל בצורה חזקה אל מול האיומים הללו. ביידן הבהיר כי ארה"ב תומכת במאמציה של ישראל להגן על עצמה. מקור שמעורה בתכני השיחה אמר כי היא היתה "טעונה ומאתגרת". שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הדגיש כי "בניגוד לחמאס, ישראל היא דמוקרטיה, ועבור דמוקרטיות ערכם של חיי אדם הוא הגבוה ביותר".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביידן מעודד את החמאס על חשבון ישראל בעבור מצביעים (ל"ת)
    חנן 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור