בארץ

המלחמה נמשכת? בלינקן נחת בישראל: "תמכתם בנו מראשית הדרך"

ראש הממשלה, שר הביטחון וחברי קבינט המלחמה נועדו עם מזכיר המדינה האמריקני בירושלים. בפתח הפגישה הודה נתניהו לשר החוץ של ארה"ב ולנשיא ג'ו ביידן: "הערכתנו על הסיוע בחיסול חמאס והבטחת שחרור החטופים שלנו". על רקע סיום עסקת החטופים והחזרה לתמרון הקרקעי, התלווה לפגישה השגריר ג'ק לו
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן (צילום יוטיוב/ IsraeliPM)
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שרי הקבינט לניהול מלחמה, נועדו הבוקר (חמישי) עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים. "ברוך הבא", קיבל נתניהו את בלינקן בפתח הפגישה. "למזכיר המדינה ולי הייתה ההזדמנות להתחיל לדון בנושאים הרבים שאנחנו רוצים לדבר עליהם".
"אך תחילה, ברצוני להביע את הערכתנו על תמיכתכם מראשית הדרך - לנשיא, לך אישית ולפמליה שלך - במלחמה לחיסול חמאס ובהבטחת שחרור החטופים שלנו", הוסיף רה"מ נתניהו בדבריו לשר החוץ. בלינקן. "סייעתם בזה מאוד ואנחנו מעריכים זאת מאוד. וכמובן, אני רוצה לדבר איתך על השלב הבא".
 
במהלך שהותו בישראל בלינקן צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, וכן עם חברי קבינט המלחמה. הפגישה מתקיימת על רקע אירועי הפסקת האש עם חמאס והעסקה להשבת השבויים, כאשר כוחות צה"ל בעומק הרצועה וממתינים להרחבת התמרון, ובצל המתיחות הגוברת בגבול הצפון.
בפגישה משתתפים מהצד הישראלי: שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, השר גדי איזנקוט, ח"כ אריה דרעי, ראש הסגל צחי ברוורמן, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, המשנה לר' המל"ל גיל רייך ומזכיר הממשלה יוסי פוקס.
מהצד האמריקני משתתפים בפגישה שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו, עוזרת מזכיר המדינה בנושא המזרח התיכון ברברה ליף, היועץ המדיני דרק קולט והשליח המיוחד לנושאים הומניטריים במזרח התיכון דיוויד סטרפילד. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה