בארץ

הילולת הרשב"י במירון בוטלה: "איום משמעותי מחיזבאללה בלבנון"

אלוף פיקוד העורף רפי מילוא הורה על ביטול האירוע החגיגי. הסיבה: "האיומים השונים הנשקפים לעורף המדינה, לרבות ההתקפות הרקטיות ואיומים אוויריים אחרים". במשרד ירושלים ומסורת ישראל, המופקד על קיום האירוע, מסרו כי המשרד נערך לקיים בהר כמה הדלקות סמליות
מערכת ice | 
לג בעומר במירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
צה"ל הודיע אמש (חמישי) על ביטול אירועי הילולת הרשב"י בהר מירון בל"ג בעומר השנה. פיקוד העורף מסר כי ההחלטה התקבלה בשל "האיומים השונים הנשקפים לעורף המדינה, לרבות ההתקפות הרקטיות ואיומים אוויריים אחרים". לדברי אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, "קיום האירוע בעת הנוכחית עלול לגרום לפגיעה ממשית בחיי אדם".
פיקוד העורף הודיע כי הוא מנחה "בסמוך לאירוע, על הגבלת ההתקהלויות במרחב הר מירון ועל סגירת השטחים שבהם יתקיימו האירועים כדי לאפשר למשטרת ישראל למנוע כניסה אליהם". מילוא מסר כי עד למועד המתוכנן להילולה, בעוד שבועיים, צפויות להתקיים הערכות מצב על מנת לבחון האם יש לעדכן את ההנחיות.

"יודגש כי קיים איום משמעותי מארגון חיזבאללה ומארגון חמאס בלבנון, באמצעות ירי תלול מסלול ונ"ט, וכן בשיגור כלים אוויריים למרחב זה", נכתב במסמך שהפיץ פיקוד העורף. "אבקש לציין כי אני ער לחשיבותו של האירוע, ולסגולתו של יום י"ח באייר. עם זאת, הדאגה לשלומם ולביטחונם של רבבות והאחריות להצלת חיי מתפללים גוברים על כל שיקול אחר".
 
מילוא ציין כי בחודשיים האחרונים נורו עשרות רקטות ועוד כמה טילי נ"ט למרחב בו אמורה להתקיים ההילולה. כמו כן, הוא ציין כי במתחם ההר אין מיגון מספק לכמות המשתתפים הצפויה אם תתקיים ההילולה כסדרה. במשרד ירושלים ומסורת ישראל, המופקד על קיום האירוע, מסרו כי המשרד נערך לקיים בהר כמה הדלקות סמליות לציבור הספרדי, לציבור האשכנזי ולציבור הדתי-לאומי. בכל הדלקה יקח חלק מספר מצומצם של משתתפים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה