בארץ

רה"מ נתניהו עונה לביידן: "אם נצטרך לעמוד לבד, נעשה זאת"

ראש הממשלה השיב לדבריו של נשיא ארה"ב, שהצהיר כי במקרה של פעולה קרקעית נרחבת ברפיח יתקשה להמשיך לספק נשק לישראל. לדבריו, "ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "השותפות בין ארה"ב לישראל היא אסטרטגית, ולא פחות חשוב מכך - ערכית"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לראשונה להחלטת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לעצור את משלוח החימושים לישראל במקרה של מתקפה ברפיח, ואומר כי "אם צריך - נילחם בציפורניים". בהודעה שפרסם באותו הזמן, כתב יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ כי "המתקפות על ארה"ב הן כפיות טובה".
השניים השתתפו אמש (חמישי) במפגש של קבינט המלחמה. "במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים", אמר נתניהו. "לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו. היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד".
 
"אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת השם יחד ננצח", הוסיף נתניהו. גנץ, בהודעה שפרסם במקביל, מתח ביקורת על השרים שתקפו את ביידן וארה"ב. "השותפות בין ארה"ב לישראל היא שותפות אסטרטגית, ולא פחות חשוב מכך - שותפות ערכית", כתב גנץ. "ארה"ב התייצבה לצד ישראל בשעתה הקשה ביותר, והמתקפות עליה מצד שרים חסרי אחריות הן כפיות טובה שנועדה לצורכי פנים ושנובעת משיקולים פוליטיים".
דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס להחלטת ביידן שהובילה לסערה ואמר כי ארה"ב "לא נטשה את ישראל". לדבריו, "הנשיא והצוות שלהם היו ברורים - אנחנו לא תומכים בפעולה קרקעית ברפיח, היכן שמיליון איש נמצאים ללא מקום בטוח ללכת אליו", אמר קירבי. "הנשיא אמר את זה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו והציע דרכים אלטרנטיביות להביס את חמאס בלי לבצע את הפעולה ברפיח. ביידן אמר שאם הפעולה תתבצע הוא לא יתמוך באספקת נשק". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביידן
    דורי 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביידן לפני בחירות לכן הוא מלקק לערבים ,יש באמריקה יותר ערבים מיהודים. אב ךנו חש את הקב' ששומר וישמור על עםצישראל מכח רעה
    סגור