בארץ

יפעת שאשא ביטון זועמת: "חרפה מוסרית"

ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת נעם מתקדם, והערב דווח על סעיף נוסף שצפוי להעביר יחידה ממשרד החינוך לטיפולו של אבי מעוז. זו תגובת שרת החינוך היוצאת
מערכת ice |  3
יפעת שאשא ביטון (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
שרת החינוך ד״ר יפעת שאשא ביטון מפרסמת הערב תגובה להסכם הקואליציוני עם שנחתם עם מפלגת נעם. נזכיר כי ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו החל לחתור השבוע לסיום המשבר הפוליטי ואחרי ההסכם מול עוצמה יהודית, נחתם גם הסכם בין הליכוד למפלגה סרוגה נוספת – מפלגת 'נעם' בראשות אבי מעוז. הערב עודכן כי היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך תועבר למשרד ראש הממשלה ותהיה תחת אחריותו של מעוז.
שרת החינוך היוצאטץ הגיבה בתקיפות על משמעות ההסכם ואמרה היום, "אדם ששנאתו אמונתו ישלוט בתכנים שילמדו ילדינו בבתי הספר. האיש עם הדעות החשוכות ביותר יקבע מה התכנים שילמדו הילדים שלנו בבית הספר ומי הגופים שיפעילו אותם, עם תקציב של מעל 2 מיליארד שקל. מדובר בחרפה מוסרית שתפגע בחינוך של כל ילדי ישראל ותפרק את מערכת החינוך. את המחיר של מכירת החיסול הערכית שמוביל נתניהו - ישלמו הילדים של כולנו".
 לפי ההסכם בין הצדדים, תוקם רשות לזהות לאומית – יהודית במשרד ראש הממשלה שבראשה יעמוד סגן שר במשרד ראש הממשלה – ח"כ אבי מעוז – מטעם ׳נעם׳. במסגרת תפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה, מעוז יהיה אחראי גם על ארגון הגיור הצבאי 'נתיב' ועל יחידות נוספות. ההסכם עם 'נעם' הוא הקואליציוני השני שנחתם בדרך להקמת ממשלת נתניהו השישית.
 
על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים בסוף השבוע האחרון, יו"ר המפלגה איתמר בן גביר יקבל את התיק הבכיר ויהיה השר לבטחון לאומי (המשרד לבטחון פנים מורחב). מספר שתיים במפלגה, יצחק וסרלאוף יהיה השר נגב, הגליל והשכונות ויחזיק בסמכות על הסדרת המאחזים.
בתגובה להסכם אמר רה"מ יאיר לפיד: "עם כל יום שעובר מסתמן שבמקום ממשלת ימין על מלא, נבנית פה ממשלת טרלול על מלא. העובדה שנתניהו ימנה את אבי מעוז, נציגו של הרב טאו, לסגן שר בלשכת רה"מ היא לא פחות מטירוף הדעת".
ההסכם עם נעם הוא השני שנחתם עם הליכוד, כאשר בהסכם הראשון בין הליכוד לעוצמה יהודית, איתמר בן גביר צפוי להיות ממונה לשר לביטחון לאומי.  לפי הודעת הליכוד, מדובר בתיק שיכלול את המשרד לביטחון הפנים עם סמכויות נרחבות. בן גביר יכהן גם כשר בקבינט ויהיה חבר בוועדות השרים השונות.
ובאותו הקשר, המו"מ בין הליכוד לציונות הדתית עדיין תקוע, כאשר סמוטריץ' מתעקש לקבל סמכות רחבה על המנהל האזרחי ולהוציאו מאחריות משרד הביטחון. דבר שבליכוד מסרבים בתוקף.
גם ביהדות התורה עומדים על כך שפרוש ומקלב יקבלו תיקים הולמים וסמכויות נוספות. לפי שעה אין פריצת דרך במו"מ.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שאשא
    ח.ח 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ששששש. ביטון אולי תסתמי את הגורה שלך.
    סגור
  • 2.
    בדיחה
    שלום 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפי מה שקורה עם הנוער ובכלל ברחובות עם כל האלימות מערכת החינוך כשלה אתם גרמתם להרס מוסרי שיהיה מאוד קשה לתקן
    סגור
  • 1.
    שאשא ביטון תפסיקי לזהם את השיח ולהסית נגדו מתוך אופורטו
    דניאל 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שאשא ביטון תפסיקי לזהם את השיח ולהסית נגדו מתוך אופורטוניזם פוליטי צר. בתור מורה חילונית במערכת החינוך אני אומרת לך שלא רק שביזית את תפקידך כשרת חינוך, אנחנו כיהודים, זקוקים נואשות לתכנים הקשורים בתנ"ך וביהדות, ואת היית האחראים להורדת תכנים שהם יסוד המורשת והעם היהודי. גוריון היה מלגלג על דבריך.
    סגור