בארץ

הציונות הדתית נגד הקהילה הגאה: מלון יוכל לסרב לארח הומואים?

ח"כ אורית סטרוק וח"כ שמחה רוטמן, שניהם מרשימת הציונות הדתית, התראיינו הבוקר בכאן ב' והתבטאו באופן חריף נגד הקהילה הגאה. רוטמן לא התרגש וצייץ בחשבון הטוויטר שלו בציניות: "ככה זה חופש. מזעזע נכון?"
מערכת ice |  1
אורית סטרוק (צילום ברוך גרינברג)
ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) התראיינה הבוקר לתכניתה של מגשית הרדיו קרן נויבך וטענה שאין לכפות על רופא להעניק טיפול הנוגד את אמונתו הדתית, "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת את השירות הזה". בהמשך הוסיפה חברת הכנסת ואמרה: "לא יכול להיות שהמדינה שהעם הזה הקים אחרי אלפיים שנות גלות של מסירות נפש תהיה מדינה שקוראת להלכה הדתית אפליה".
 
התבטאויותיה של ח"כ סטרוק הגיעו לא הרבה לאחר שחבר מפלגתה, ח"כ שמחה רוטמן, גם הוא העניק שורת ציטוטים שנויים במחלוקת בשעה שהתראיין בתוכנית קלמן וליברמן ברשת ב'. כשנשאל האם בעל מלון דתי יוכל להתנגד לאירוח קבוצה של הומואים, השיב רוטמן: "אם הדבר מנוגד לאמונתך והדבר הזה פוגע ברגשותיך הדתיים וזה המלון הפרטי שלך, התשובה היא שכן, זה החוק".
 
רוטמן מיהר להסביר כי הצעת החוק המדוברת "לא מבקשת לבטל את איסור האפליה הכולל", אלא לקבוע ש"כשיש מניעה דתית של האדם מלבצע פעולה מסוימת, יהיה מותר לו לא לתת שירות ולא להכריח אותו לעשות משהו שמנוגד לאמונתו".
 
לאחר הריאיון, ח"כ רוטמן התייחס לראיון וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נעשה את זה פשוט. חירות פירושה שאנשים יכולים לעשות גם דברים שאני לא אוהב. חופש ביטוי אומר שאפשר להגיד גם דברים לא נחמדים על דתיים, על ערבים או על להט"ב. חופש העיסוק אומר שאדם יכול גם להתנהג לא יפה ללקוחות, ולהחרים או לא, וקהל הלקוחות יעניש אותו, או לא. ככה זה חופש. מזעזע, נכון?".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואני חושב שצריך לייצא את סטרוק לאירן (ל"ת)
    פרסיפל 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור