מינויים

מכירת החיסול נמשכת: מינוי הרב הצבאי הראשי יעבור לידי ש"ס

במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לסמוטריץ' הוחלט כי מינוי הרב הצבאי הראשי יילקח מהרמטכ"ל ויעבוד לידי הרב הראשי הספרדי לישראל יצחק יוסף, הצפוי להתמנות לראש מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס והתבטא לא אחת כנגד הממשלה היוצאת והציבור הציוני דתי
מערכת ice |  2
הרב יצחק יוסף (צילום פלאש 90 אוליבר פיטוסי)
בצלאל סמוטריץ' והליכוד מקדמים שינוי דרמטי בהליך בחירת הרב הצבאי הראשי. לפי חשיפת תאגיד השידור, הרבצ"ר ימונה על ידי ועדה בראשות הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף, ולא כפי שהיה מקובל עד כה - על ידי הרמטכ"ל. כזכור לאחר פטירת הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס החדש צפוי להיות הרב יצחק יוסף.
השינוי המשמעותי יצא לפועל מתוקף ההסכמים הקואליציוניים בין הציונות דתית לליכוד. שם מסבירים את המהלך: "חוק חיזוק מעמד הרב הצבאי הראשי הקובע את מעמדו, דרך מינוי ועצמאותו ההלכתית של הרבצ"ר". כמו כן הוועדה תורכב מנציג הממשלה, ראש ישיבה, עוד שני נציגים של ארגוני ישיבות, ראש אכ"א ורבצ"ר לשעבר - חמישה רבנים, פוליטיקאי וקצין.
בנוסף לכך, לפי החוק החדש, הרבצ"ר יהיה כפוף בפסיקות ההלכתיות לרבנות הראשית, שהפסיקות שלה שונות מהחלטות של הרבנות הצבאית בלא מעט סוגיות כמו כמו גיור, קבורת חללים שאינם יהודים, שירות נשים, צרכים מבצעיים בשבת ועוד.
כצפוי המהלך הקיצוני עורר ביקורת רבה בקרב הציבור, ביניהם בכירים לשעבר במערכת הצבאית. אחד מהם היה הרבצ"ר בעצמו, הרב ישראל וויס. בראיון לרשת ב' אמר: "המהלך יביא לפוליטיזציה של הצבא ולפגיעה בעצמאותו של הרב הצבאי הראשי". הרב וייס המשיך ואמר: "האם הוא שירת בצבא? האם הילדים שלו משרתים בצבא? האם הרב הצבאי הראשי, המייצג את כלל החיילים, צריך להיות כפוף למישהו המזוהה פוליטית?".
 
גם הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת גדי איזנקוט, הגיב לפרסום בכאן חדשות ואמר: "צעדים אלו פוגעים שנעשים בחטף פוגעים בצה"ל כצבא עם ממלכתי ואחיד". עוד הוסיף איזנקוט כי "מול האתגרים הביטחוניים של מדינת ישראל אין לנו את הפריבילגיה להפוך את צה"ל לקלף מיקוח במשא ומתן קואליציוני".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה יהיה עם הרב האשכנזי
    עם מטומטם 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא גם רוצה לישכה וחיילת שתכין לא קפה / תיי
    סגור
  • 1.
    בושה וחרפה
    בושה 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ייקבעו לרמטכ"ל מי יהיה הפקוד שלו. ממשלה חשוכה.
    סגור