בארץ

חברת וויז נגד חוק האפליה: "לא נעבוד עם חברות מפלות"

"חברת וויז מאמינה ושמה במרכז ערכי שיוויון וכבוד האדם. הקריאות לכרסום ערכים אלו כפי שנשמעו לאחרונה בזירה הפוליטית בישראל, מדאיגות מאוד את החברה ואנחנו מחוייבים לעשות ככל שביכולתנו למנוע הפליה מכל סוג שהיא, כולל, מטעמי גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, מין או נטייה מינית", כך נכתב בהצהרת החברה
מערכת ice |  2
אסף רפפורט WIZ (צילום אינסטגרם/ רן דנקר, פלאש 90/ יונתן זינדל, הדס פרוש, נתנאל טוביאס)
בעקבות חוק האפליה, חברת הסייבר וויז הוציאה מכתב חריף, בו היא היא מתחייבת לעשות עסקים אך ורק עם חברות, אשר לא מפלות את שום אדם מסיבות כאלו ואחרות, מדינות שהיא גם תכיל על השותפים הקיימים. כך נכתב בהצהרה: חברת וויז מאמינה ושמה במרכז ערכי שיוויון וכבוד האדם. הקריאות לכרסום ערכים אלו כפי שנשמעו לאחרונה בזירה הפוליטית בישראל, מדאיגות מאוד את החברה ואנחנו מחוייבים לעשות ככל שביכולתנו למנוע הפליה מכל סוג שהיא, כולל, מטעמי גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, מין או נטייה מינית. 
כדי להבטיח המשך עמידה בערכים, וויז תדרוש מכל חברה אשר מעוניינת לעשות עסקים עם וויז (להלן: ״החברה המתקשרת״) להתחייב כי:
1. החברה המתקשרת לא תפלה אדם מכל סיבה שהיא, לרבות, מטעמי גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, גיל, מעמד אישי, הורות, מקום מגורים או לבישת מדי כוחות הביטחון וההצלה בקבלת מוצרים ושירותים או בכניסה למקומות המספקים את השירות, למעט כאשר הדבר מתחייב מאופיו או ממהותו של המוצר, השירות או המקום, ואף אם הדבר יתאפשר על-פי התיקון המוצע לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, התשס״א-2000.
 
2. החברה המתקשרת תתחייב כי תכיל התחייבות דומה על כל החברות שלחברה המתחייבת קשרים עסקיים עמם (לרבות, ספקים ושותפים). אי-הסכמה להתחייב לעקרונות מעלה ו/או הפרה שלהם יהווה עילה מבחינתה של וויז לסיים כל התקשרות עסקית עם החברה המתקשרת. וויז מאמינה ומקווה כי לחברות עמן היא מתקשרת ערכי יסוד זהים וכי באמצעות שיתוף פעולה ואיחוד כוחות החברות יוכלו לעזור ולשמר חברה שוויונית בישראל.
חברת וויז היא בבעלותו של אסף רפפורט, חבר בארגון LGBTech, שמטרתו היא העלאת המודעות במגזר העסקי בכלל, ובהייטק בפרט, לצורכיהם ורגישויותיהם של עובדים מקהילת הלהט"ב. בשנת 2016 ייסד יחד עם עמותת מעברים תוכנית מלגות עבור הקהילה הטרנסג'נדרית. רפפורט רתם את חברת מיקרוסופט לתמוך בשני מיזמים אלה. ביולי 2018 היה ממובילי מחאת הלהט"ב כשהצהיר על מענק פונדקאות כמנכ"ל מיקרוסופט מחקר ופיתוח ישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    wiz לא Waze - הרקע של התמונה של אסף רפפורט לא קשורה (ל"ת)
    גיבורגדול 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שמים עליכם פס. תחפשו מי ינעץ לכם בעכוז (ל"ת)
    ניר 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור