בארץ

נשיא אוניברסיטת ת"א נגד חוק האפליה: "רעיונות מזעזעים; לא נשתף פעולה"

נשיא אוניברסיטת תל-אביב, אריאל פורת שלח לתלמידי וצוותי ההוראה של אחד המוסדות המובילים בארץ הודעה מיוחדת בצל שערוריית חוק האפליה, שמציפה את המדינה השבוע, והבהיר: "לא נשתף פעולה"
מערכת ice | 
אוניברסיטת תל אביב (צילום shutterstock)
בצל דבריהם של אורית סטרוק ושמחה רוטמן ברשת ב' השבוע, רבים יצאו נגד מה שנקרא היום "חוק האפליה" אשר דוגל בכך שנותני שירות, כולל רופאים, יוכלו לבחור לא לתת שירות לאור אמונתם הדתית. היום (שלישי) נשיא אוניברסיטת תל אביב, אריאל פורת, מוציא לסטודנטים הודעה חריגה ובה הוא מצטרף לארגונים נוספים במדינה ואומר שהמוסד לא ישתף פעולה עם גופים שינקטו במדיניות זו.
בהודעה, אשר נשלחה בשלוש שפות, נאמר: "בימים אלו נשמעים קולות קיצוניים, המעלים רעיונות מזעזעים אשר די בעצם השמעתם כדי לפגוע ברקמת חיינו העדינה כחברה במדינה דמוקרטית. האבסורד הוא, שדומה כי "הוגי" הרעיונות הללו סבורים שהם לגיטימיים לחלוטין, כל עוד יימצא להם רוב בכנסת. אין לך תפיסה מסולפת יותר של דמוקרטיה!... משמעותה של דמוקרטיה, ובכלל זה חובתו הבסיסית ביותר של משטר דמוקרטי – להגן על זכויות מיעוטים".
 
לכך הוסיף: "בדומה לגורמים אחרים שהכריזו על כך, אף אוניברסיטת תל אביב לא תשתף פעולה עם גופים אשר ינקטו במדיניות של אפליה פסולה". 
השבוע בנק דיסקונט היה גם בין אלה שהכריזו שלא ישתפו פעולה עם גופים וחברות שינקטו בגישה זו. אישים אחרים ורבים, ביניהם ראש הממשלה המיועד עצמו הגיבו לדברים אלו. נתניהו אמר שהוא שולל לגמרי את דבריה של סטרוק ושאפליה ללא תתקיים תחת שלטונו.
יש לציין כי במקרים אחרים וחריגים, דוגמת זמני מלחמה במדינה, הנשיא לא הגיב באופן מפורש ככל שידוע למערכת על ההפגנות הפרו-פלסטיניות במתחם המוסד או פעל להפסקתן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה