השוק

בנק דיסקונט נגד הציונות הדתית: "לא נעניק אשראי למפלים"

החלטת הבנק הגיעה בעקבות חוק האפליה שמפלגת הציונות הדתית נחושה לקדם. בהודעת הבנק נכתב: "על פי המדיניות, דיסקונט לא יעניק אשראי לבתי עסק או לגופים שיפלו לקוחות במדינת ישראל"
מערכת ice |  5
חכ שמחה רוטמן ואורי לוין מנכל דיסקונט (צילום פייסבוק שמחה רוטמן רמי זרנגר)
בעקבות חוק האפליה: הנהלת בנק דיסקונט הודיעה היום (שני) כי הבנק לא יעניק אשראי לעסק או גוף המפלה לקוחות על בסיס דת, גזע, מין או נטייה מינית. ההחלטה התקבלה במחאה כנגד הצעת החוק שמפלגת הציונות הדתית מנסה לקדם לפיו אפליית אדם בעסק תותר. כמו כן ההחלטה התקבלה לאחר שדירקטוריון בנק דיסקונט בראשות שאול קוברינסקי קיבל את המלצת הנהלת הבנק לעדכן את מדיניות האשראי בבנק.
משמעות החלטת הבנק היא שגם במקרה שהחוק אכן יעבור, בעלי העסקים שירצו לממש אותו, ייאלצו להתמודד עם אי מתן אשראי מצד בנק דיסקונט. כמו כן, לא מן הנמנע שבנקים נוספים ילכו בעקבות דיסקונט. 
הסערה פרצה בעקבות ההתבטאויות השנויות במחלוקת של ח"כ אורית סטרוק וח"כ שמחה רוטמן אתמול. כזכור ח"כ רוטמן התראיין ברשת ב', כשנשאל האם בעל מלון דתי יוכל להתנגד לאירוח קבוצה של הומואים, השיב רוטמן: "אם הדבר מנוגד לאמונתך והדבר הזה פוגע ברגשותיך הדתיים וזה המלון הפרטי שלך, התשובה היא שכן, זה החוק".
 
כצפוי, דבריו של ח"כ רוטמן עוררו סערה של ממש, ובנק דיסקונט לא נותר מאחור. שאול קוברינסקי, יו"ר דירקטוריון דיסקונט, התייחס למהלך ואמר: "מצאנו לנכון לתקן את מדיניות האשראי של הבנק, כך שהמובן מאליו יקבל תוקף רשמי. על פי המדיניות, דיסקונט לא יעניק אשראי לבתי עסק או לגופים שיפלו לקוחות במדינת ישראל. זו מחויבותנו ואחריותנו כגוף עסקי משמעותי במשק הישראלי״.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    היום הודעתי על עזיבת דיסקונט
    אני 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תערבו פוליטיקה ..... אז ביי
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד!
    נאןה 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נקווה שעוד ועוד בנקים ועסקים ילכו בעקבות בנק דיסקונט.
    סגור
  • 3.
    אהבתי,הגיע הזמן שגם הבנקים יהיו חברתיים.חושב לעבור אליו (ל"ת)
    יוסף 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד!!!!
    עירית 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעם ראשונה שגוף פיננסי נוקט לשעתי בעמדה מוסרית. בראבו! זאת צריכה להיות דוגמא לכל השרותים הניתנים לאזרח. ה״חוק״ אינה המילה האחרונה אלא העמדה המוסרית.
    סגור
  • 1.
    אפליה
    שולמן 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מצדיע לבנק הזה שיש לו את האומץ להגיד!!!!! כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור